Zašto nam je priroda bitna objašnjeno je u Delnicama (Primorsko-goranska županija) 8. svibnja 2019. godine

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
U Dječjem vrtiću Hlojkica u Delnicama, 8. svibnja 2019. godine u sklopu programa Ruksak (pun) kulture održana je izvedba predstave Sadi gradi. Riječ je o 2. epizodi serije Ja pa ti pa mi, autorice Zrinke Šimičić Mihanović u izvedbi plesačice Ivane Pavlović i glazbenice Davorke Horvat. Nakon izvedbe održana je radionica na kojoj su sudjelovali svi polaznici Dječjeg vrtića Hlojkica predškolskog uzrasta, njih 26, u pratnji četiri djelatnice vrtića: ravnateljice Karmele Rački, pedagoginje Tanie Mulc, te odgajateljica Martine Mihelčić i Danijele Epet.

Ja pa ti pa mi je serija interaktivnih, interdisciplinarnih scenskih događanja za djecu predškolskog i ranijeg osnovnoškolskog uzrasta. Nastala je kao nastavak višegodišnjeg istraživačko-edukativno-izvedbenog projekta za djecu (i odrasle) Od balona do slona, koje je Multimedijalna koliba provodila od 2014. do 2016. godine. Projekt je pokrenut s ciljem istraživanja novih oblika učenja o umjetnosti i kroz umjetnost te širenja interesa za suvremene umjetničke izraze, osobito kod mlađe populacije.

Epizoda Sadi gradi poziva na razmišljanje o sukobu između civilizacije i prirode te o nužnosti otvaranja prema drugome i drugačijem. Dok jedna izvođačica otjelovljuje princip gradnje, poduzetništva, konkretnih rezultata, privatnog vlasništva, druga zastupa prirodu, otvoreni prostor, slobodu umjetničkog izražavanja te zajedništvo. Svaka od njih u svom pristupu ponekad je isključiva no kroz susret, obje otkrivaju ljepotu i zanimljivost druge te sreću koju prijateljstvo i dijeljenje donosi.

Predstavu su učenici pratili s velikim zanimanjem i uz aktivno sudjelovanje. Nakon predstave slijedio je radionički dio koji je započeo razgovorom o izvedbi i predstavljanjem zanimanja izvođačica, nakon čega su djeca s voditeljicama (Davorkom Horvat, Ivanom Pavlović i Zrinkom Šimičić) razgovarala i smišljala načine na koje mogu koristiti svoje tijelo i glas kao stalno dostupne  instrumente izražavanja. Vježbe su bile usmjerene i prema razvijanju vještina međusobnog slušanja.