Svojim idejama mladi mijenjaju svijet u Bujama (Istarska županija) 8. svibnja 2019. godine
Na početku radionice voditelji su predstavili program Ruksak (pun) kulture, svoja zanimanja te povezanost s temom održivosti. Nakon toga su se i polaznici predstavili i iznijeli očekivanja vezana za radionicu. Slijedio je kratki uvod o ciljevima održivog razvoja, te su nakon učenici iznosili svoja mišljenja o održivosti i razvijenosti Hrvatske kroz konstelacijske vježbe. Uslijedio je niz kratkih razgovora o svakom pojedinom cilju održivog razvoja te njegovom značaju na lokalnoj i globalnoj razini.
Učenicima su predstavljeni primjeri aktivističkih plakata, uz usmjeravanje pažnje na načine vizualne komunikacije, kompoziciju i izražajne tehnike. Učenici su se podijelili u 5 grupa te je svaka grupa odabrala cilj na kojem želi raditi. U kratkom vremenu grupe su napisale asocijacije na cilj i poruke vezane za cilj te su osmislile ideje za vizualnu komunikaciju. Nakon toga uslijedilo je dizajniranje plakata, prvo kroz skiciranje i kompozicijsko istraživanje, a potom i izrada plakata.
Jedna grupa je izabrala cilj „Zaštita klime“ te kroz prikaz čovjeka čija glava je planet Zemlja upitala svoje sugrađane „Šta bismo bez nje?“ upozoravajući kako naš opstanak ovisi o zdravlju našeg planeta. Druga grupa se odlučila za cilj „Čista voda i sanitarni uvjeti“ te je kroz prikaz svakodnevnog čina tuširanja, u kojem, osim kapljica vode, iz tuša pada i smeće, uputila pitanje „Čime se pereš?“. Treća grupa je radila na cilju „Očuvanje vodenog svijeta“ te je kroz niz od tri kapljice upozorila na štetne učinke tankera i drugih plovila koja zagađuju mora. Četvrta grupa se bavila ciljem „Mir, pravda i snažne institucije“ te se odlučila za znak rukom koji simbolizira mir, uz koji slijedi poruka da to „nije samo emoji“. Peta grupa se odlučila za cilj „Smanjenje nejednakosti“ te su kroz prikaz vage u neravnoteži doveli u pitanje ravnopravnost na rasnoj osnovi.
Nakon izrade plakata, uslijedila je prezentacija, mala izložba te komentari. Učenici su bili zadovoljni rezultatima i posebno istaknuli da im se sviđalo što su imali priliku za diskusiju, dijeljenje mišljenja i međusobni razgovor na temu održivosti. Također su bili zadovoljni svojim kreativnim radom i plakatima koje su izradili. Bilo bi im drago kad bi se idući put rasporedili u miješane grupe u kontekstu razrednih odjeljenja tako da se imaju priliku još bolje međusobno upoznati.