Camera obscura u Daruvaru (Bjelovarsko-bilogorska županija) 25. listopada 2024. godine
Radionica Camera obscura održana je 25. listopada 2024. godine u Ekonomskoj i turističkoj školi Daruvar. Na radionici je sudjelovalo 11 učenika od 1. do 4. razreda i odgojno-obrazovna djelatnica Majana Štor. Radionicu je vodila akademska umjetnica i likovna pedagoginja Jelena Petric.
Camera obscura je trosatna likovna radionica osmišljena za mlade koji žele naučiti kako funkcionira naš pogled, što znamo o svjetlu i što je ambijentalna instalacija u suvremenoj umjetnosti. Vrijeme u kojem živimo nezamislivo je bez kamere, a posljedično i umjetne inteligencije. Ova radionica pruža uvide u fizikalne karakteristike svjetla i pogleda te ukazuje na smislenost prirodnih fenomena i njihovo intuitivno razumijevanje. Krajnji oblik radionice je postavljanje ambijentalne instalacije u prostoru škole koja je nastala u procesu upoznavanja i izrade camere obscure.
Radionica je izvedena u učionici u potkrovlju škole. Voditeljica i učenici su se upoznali te im je voditeljica prezentirala kamere od kartonskih kutija koje je donijela sa sobom. Nakon toga je uslijedila prezentacija uz kojoj su učenici analizirali što su zapravo vidjeli, voditeljica ih je uvela u povijesni razvoj otkrića camere obscure te njezinu primjenu nekad i danas. Potom su razgovarali o prirodi svjetla te im se kroz prezentaciju tumačilo kako funkcionira naš pogled.
Posljednji dio prezentacije bavio se umjetničkom instalacijom, uspoređivanjem umjetničke instalacije i klasičnih medija u likovnoj umjetnosti te nekim primjerima suvremene umjetničke instalacije u Hrvatskoj i u svijetu. Nakon uvoda i prezentacije učenici su počeli izrađivati vlastite kamere od kartonskih kutija. Imali su slobodu osmisliti vlastiti dizajn kamere te su sukladno tome, uz pomoć voditeljice, koristili razne alate za izradu kamere. Učenici su se sami raspodijelili u grupe te je svaka grupa odrađivala jedan dio procesu izrade kamera od kartonskih kutija. Kada su uspješno izradili zajedničke kamere odlučili su ih postaviti u centralni školski hodnik. Pripremili su stol na poziciji u školskom hodniku koju su sami odabrali te su posložili kamere u zajedničku umjetničku instalaciju. Taj prostor su odabrali kako bi i drugi učenici iz škole mogli vidjeti instalaciju i naučiti nešto o cameri obscuri.