Uz otvorenje bijenalne Izložbe hrvatskog dizajna 21/22 dodijeljene nagrade Hrvatskog dizajnerskog društva

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

Foto: HINA

10. siječnja 2023. – Prvi put u zagrebačkoj Laubi – kući za ljude i umjetnosti – nakon dugogodišnje suradnje s Muzejom za umjetnost i obrt, koji je sada zatvoren radi obnove, otvorena je izložba najboljih hrvatskih dizajnerskih ostvarenja iz proteklih dviju godina u svim područjima dizajnerskog djelovanja, od dizajna vizualnih komunikacija, produkt-dizajna i dizajna ambalaže do modnog dizajna te dizajna u digitalnim medijima i koncepata.

Ravnateljica Uprave za razvoj kulture i umjetnosti Nevena Tudor Perković tom je prilikom poručila kako su izložbe hrvatskog dizajna koje Hrvatsko dizajnersko društvo godinama organizira platforma na kojoj su se definirali kriteriji dobra dizajna, identificirale teme i generacijski pomaci, pozicionirala struka, afirmirale nove kompetencije unutar područja dizajna te prezentirale zasebne specijalizacije kojima se dizajneri danas bave.

Istaknula je kako su one već od svojih prvih izdanja rasle u formalnom, ali i sadržajnom smislu te da se njima predstavlja kontinuitet kvalitete i punktiraju ona mjesta u suvremenom hrvatskom dizajnu koja će u budućim vremenima biti temelj daljnjeg kreativnog promišljanja dizajnerske struke. Uz želje da i ubuduće slijede takvu vrstu pristupa osluškujući duh vremena i titraje dizajnerske struke, ravnateljica Tudor Perković čestitala je nagrađenima.
 
Okupljenima su se obratili i dobitnik Nagrade HDD-a za životno djelo Boris Ljubičić te zamjenik zagrebačkog gradonačelnika Luka Korlaet. Izložba predstavlja 324 profesionalna i studentska dizajnerska rada, što je najveći broj u posljednje 24 godine, otkad se u organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva održava. Uz Nagradu HDD-a za životno djelo, koja je dodijeljena dizajneru Borisu Ljubičiću, Veliku nagradu HDD-a dobio je projekt Centra za posjetitelje Crna Roda, Osekovo i tim autora: Clinica studio, Roth i Čerina, Niko Mihaljević, Ivana Fabrio, Franka Tretinjak, Borna Demel, Novena i Vanja Cuculić, a isti studio dobio je i Nagradu za cjeloviti projekt - proizvod za profesionalce, dok je od studentskih radova najbolji bio „Podravski hige“ Martine Petric.
 
Nagradu za modni i odjevni profesionalni dizajn dobila je Kolekcija JZ22 Varteks Martine Vrdoljak Ranilović, a studentski „Nautilus 21“ Nike Vrbice i „DELIRIUM(A,O)“ Vicka Racetina. Za dizajn ambalaže u profesionalnoj kategoriji nagrađen je splitski Kazinoti & Komenda za „Valentino Bošković - Velika Praska“, a u studentskoj  Luka Grković za „Bronhi“. Nagradu za profesionalni dizajn u digitalnim medijima i dizajn interakcija dobio je Studio Sonda iz Vižinade za interaktivnu instalaciju „Putovanje batanom“, a studentski Ivan Vrček - VART za „Uberi“.
 
Za profesionalni dizajn vizualnih komunikacija za publikacije Kunsthalle Wien nagrađeni su Lana Grahek i Dejan Kršić, a za studenski Klara Heberling za seriju fanzina o mentalnim bolestima. Od profesionalnih dizajnera Studio Bilić_Müller dobio je za rad „Za rast je potrebno vrijeme“ Nagradu za prostorne i grafičke intervencije i sisteme, zatim Studio: Numen/ForUse + studio Ru:t  za industrijski i produkt-dizajn te studentica Ema Čimbur za „Svemirsku terasu“. Studio Oaza dobio je nagradu u kategoriji koncepta, inicijative i kritičkog dizajna za „Oaza Books“ te student Toni Bilić za „Casein - inovativni sustav održive ambalaže za samostalnu izradu“.
 
Izložbu je moguće posjetiti do 22. siječnja 2023. godine, a dostupna je i u internetskom izdanju: http://izlozba.dizajn.hr/2122/.
 

Pisane vijesti