- Objavljeno: 02.05.2018.
Predstavljen hrvatski nastup na 16. Venecijanskom bijenalu
Predstavljen projekt kojim će se Hrvatska predstaviti na međunarodnoj izložbi arhitekture, 16. Venecijanskom bijenalu na konferenciji za medije održanoj u srijedu, 2. svibnja 2018. godine, u Ministarstvu kulture.
Posrijedi je izložba “Oblak Pergola / Arhitektura gostoljubivosti” autora Alise Andrašek, Vlatke Horvat, Maje Kuzmanović i Brune Juričića. Bit će postavljena u Hrvatskom paviljonu koji je smješten u atraktivnoj lokaciji u Arsenalu i prostire se na 70 četvornih metara. Otvorenje će biti 25. svibnja, a izložba će se moći pogledati za trajanja ovogodišnjeg bijenala, od 26. svibnja do 25. studenoga.
Temeljem raspisanog Javnog poziva za isticanje kandidature za povjerenika hrvatskog nastupa na Venecijanskom bijenalu, povjerenikom je imenovan Bruno Juričić. Javnim pozivom bio je obuhvaćen širok spektar praksi i promišljanja na području arhitekture i urbanizma, a odabrani prijedlog, projekt „Oblak- Pergola / Arhitektura gostoljubivosti“ temelji se na kreativnoj sinergiji četvero autora iznimnih međunarodnih karijera: arhitekata Alise Andrašek i Brune Juričića, vizualne umjetnice Vlatke Horvat te intermedijalne umjetnice Maje Kuzmanović.
Ministrica kulture dr. sc. Nina Obuljen Koržinek istaknula je kako budžet hrvatskog paviljona iznosi 760.000 kuna. Trošak prostora iznosi 70.000 eura ili približno 532.000 kuna.
Bruno Juričić je projekt "Oblak Pergola / Arhitektura gostoljubivosti” predstavio kao suradnički site-specific ambijent, instalaciju koja prelazi granice arhitekture, umjetnosti, robotike i modela kompjutorskog programiranja.
Izložba je osmišljena kroz interakciju triju intervencija: Crtež oblaka (Cloud drawing) Alise Andrašek i Bruna Juričića, Umiriti oči (To Still the Eye) Vlatke Horvat i Efemeran vrt (Ephemeral garden) Maje Kuzmanović.
“U skladu s temom Freespace koju su kao dominantni koncept odredile umjetničke direktorice Bijenala, irske arhitektice Yvonne Farrell i Schelly McNamara, naš projekt fokusira se na iskustvo bivanja pod pergolom koja omogućuje igru s okolišem, mobilizirajući ekološke, prirodne elemente i otvarajući prostor za poetiku življenja.
Pergola je satkana od inovativnih, računalno generiranih modula i nalikuje trodimenzionalnoj čipki”, istaknuo je Bruno Juričić, dodavši kako je njihovu stručnom timu veliku pomoć pružala kustoska savjetnica Branka Benčić, dok je organizacija izložbe povjerena Modernoj galeriji u Zagrebu.
Arhitekt Bruno Juričić diplomirao je na Sveučilišnom institutu za arhitekturu u Veneciji, te studirao kao gost student na TU Berlin godine 1999. Godine 2007. magistrirao je Urbane strategije na Sveučilištu primijenjenih umjetnosti Beču pod mentorskim vodstvom Wolfa Prixa, Grega Lynna i Zahe Hadid.
Trenutno je doktorski kandidat na Odjelu za arhitekturu Sveučilišta Kalifornija u Los Angelesu, kod Silvije Lavin. Bavi se pitanjima odnosa umjetnosti i arhitekture. Od 2010. Juričić je i odabrani predavač za seminare arhitekture i dizajna na Getty Research Institutea u Los Angelesu. Godine 2011., kao predsjedatelj instituta MLAUS, Juričić je pokrenuo niz međunarodnih ljetnih simpozija naslovljenih „Proto/e/co/logics.“ Cilj simpozija, kojemu je su-voditelj Alisa Andrašek (Biothing), je potaknuti spekulativna usmjerenja u arhitekturi i udaljiti se od reduktivnih pristupa ekologiji.
Juričićevi su projekti predstavljeni na Piaggio Foundation (Pisa), u Muzeju moderne umjetnosti (Ljubljana), na Bijenalu u Miamiju, Far Eastern Memorial Foundation (Taipei), Institute Angewandte Informationstechnik u Beču, Međunarodnoj konferenciji generativne umjetnosti (Politehnika Milano) i na Utopia Station na 50. Venecijanskom bijenalu.
Dizajnerica Maja Kuzmanović suosnivačica je i predsjednica FoAM-a, koja djeluje u različitim medijima i surađuje s brojnim umjetničkim kolektivima. FoAM (Foundation of Affordable Mysticism) je mreža transdisciplinarnih laboratorija na sjecištu umjetnosti, informacijskih znanosti, prirode i svakodnevnoga života. Članovi FoAm-a su stručnjaci koji svoje znanje i iskustvo iz različitih područja prenose i ugrađuju u polje kulture, stvarajući nova mjesta njihovog preplitanja i dodira.
Vlatka Horvat radi u širokom spektru formi i medija – od skulpture i instalacije, do kolaža, radova na papiru, videa, fotografije i performansa, a projekte realizira u različitim kontekstima, od galerijsko-muzejskih prostora, kazališnih i plesnih festivala do javnog prostora.
Alisa Andrašek arhitektica je te predavač na brojnim sveučilištima. Diplomirala je Advanced Architectural Design na Sveučilištu Columbia gdje je nastavila predavati na Graduate School of Architecture, Planning and Preservation. Andrašek je također bila predavač na Sveučilištu Pennsylvania, Sveučilištu RMIT U (Melbourne), University of Technology (Sydney) te na Rensselaer Polytechnic Institute (New York).
Godine 2011., imenovana je za direktora March Graduate Architectural Design programa na Bartlett School of Architecture, University College u Londonu, gdje također predaje kolegije arhitekture i informatičkih znanosti, te direktor Bartlett’s Wonderlab, istraživačkoga laboratorija u kojemu se prepliću tehnologija, arhitektura i dizajn.
Predstavljanju hrvatskoga nastupa u Veneciji nazočili su i pomoćnica ministrice Iva Hraste Sočo, načelnica Sektora za razvoj kulture i umjetnosti Nevena Tudor Perković, kustoska savjetnica Branka Benčić te ravnateljica Moderne galerije Biserka Rauter Plančić.