Poziv za dostavu ponude za nabavu usluge izrade vizualnog identiteta Nacionalne strategije poticanja čitanja

Slika /slike/banneri_mali/knjiga-750x500.png

Na temelju Opće upute o provedbi postupaka javne i jednostavne nabave roba, radova i usluga, Ministarstvo kulture objavljuje


                                                                                                  
 
POZIV ZA DOSTAVU PONUDE
ZA NABAVU USLUGE IZRADE VIZUALNOG IDENTITETA NACIONALNE STRATEGIJE POTICANJA ČITANJA
 
 
Javni naručitelj Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Runjaninova 2, 10 000 Zagreb, OIB: 37836302645, pokrenuo je postupak jednostavne nabave usluge izrade vizualnog identiteta Nacionalne strategije poticanja čitanja, a za koji sukladno članku 12. stavku 1. Zakona o javnoj nabavi („Narodne novine“ broj 120/16) nije obvezno provesti jedan od postupaka javne nabave, s obzirom na to da je procijenjena vrijednost predmeta nabave manja od 200.000,00 kuna, odnosno 500.000,00 kuna bez PDV-a.
 
Pozivaju se svi zainteresirani gospodarski subjekti (fizičke i pravne osobe, sukladno članku 3. stavku 8. Zakona o javnoj nabavi) na dostavu ponude sukladno sljedećim uvjetima i zahtjevima:
 
 
1. OPIS PREDMETA NABAVE

Usluga izrade vizualnog identiteta Nacionalne strategije poticanja čitanja
 
Dana 2. studenog 2017. godine Vlada Republike Hrvatske usvojila je Nacionalnu strategiju poticanja čitanja za razdoblje od 2017. godine do 2022. godine, koja će pridonijeti razvoju kulture čitanja i omogućiti što većem broju građana Republike Hrvatske čitanje sa zadovoljstvom i razumijevanjem.
Nacionalna strategija poticanja čitanja dostupna je na sljedećoj poveznici:
https://min-kulture.gov.hr/?id=14728
 
Izrada vizualnog identiteta podrazumijeva idejni i izvedbeni projekt, oba projekta pokrivena su predviđenim iznosom procijenjene vrijednosti nabave.
Izvedbeni projekt realizirat će se s odabranim ponuditeljem.
 
 
2. TEHNIČKE SPECIFIKACIJE PREDMETA NABAVE
  
2.1. IDEJNI PROJEKT

Idejni projekt usluge izrade vizualnog identiteta u tehničkom dijelu sastoji se od:
- ispisane prezentacije položenog A3-formata
- digitalne prezentacije vizualnog identiteta sadržajem identičnog ispisanom radu, u datoteci PDF, ne većoj od 5 MB, opsega do 25 stranica, snimljene na USB-medij (napominjemo da je digitalnu prezentaciju neophodno dodatno prilagoditi čitanju s ekrana ili projekciji, u smislu čitkosti sitnih opisa). Prezentacija treba imati označene brojeve stranica.
 
 
Prezentacija idejnog projekta vizualnog identiteta:
Prezentacija idejnog projekta originalnog vizualnog identiteta Nacionalne strategije poticanja čitanja treba sadržavati sve karakteristične vizualne elemente, definirane njihove međuodnose i pravila korištenja. Također treba sadržavati prijedlog prezentacije usvojenog slogana „Čitajmo da ne ostanemo bez riječi!“
Obvezno je priložiti tekstualno obrazloženje koncepta.
 
Prezentacija treba biti u fizičkom (ispisanom) i digitalnom obliku (snimljene na USB-medij) te treba sadržavati: 
  1. idejni projekt vizualnog identiteta – prikaz sustava boja i tipografskih pisama te prikaz karakterističnih odnosa osnovnih elemenata znaka i logotipa te vizualnog identiteta
  2. prijedlog prezentacije slogana „Čitajmo da ne ostanemo bez riječi!“ u okviru predloženog vizualnog identiteta uključujući prikaz osnovnih grafičkih standarda slogana
  3. prikaz primjera primjene vizualnog identiteta i slogana (najmanje 5, a najviše 8 primjera relevantnih za predloženi koncept, koji obvezno uključuju primjenu na plakatu, internetskoj stranici i manjim tiskanim formatima – naslovnicama, označivačima stranica i sl.) te nekoliko primjera promidžbenog materijala
  4. tekstualno obrazloženje koncepta.
 
Logotip treba sadržavati elemente naziva Nacionalne strategije poticanja čitanja te slogana „Čitajmo da ne ostanemo bez riječi“.
 
Prošireni logotip treba sadržavati osim naziva i aplikaciju slogana, odnosno jasno definiranu hijerarhiju tekstualnog sadržaja.
 
2.2. IZVEDBENI PROJEKT

Odabrani ponuditelj izradit će knjigu grafičkih standarda korištenja vizualnog identiteta s jasno definiranim odnosima znak/logotip i slogan, njihovim načinima korištenja, dopuštenim umanjenjima (te eventualnim korekcijama za umanjenja), dopuštenim aplikacijama identiteta te ostalim stavkama koje osiguravaju ispravno korištenje postavljenog vizualnog identiteta, sustav boja. U knjigu standarda treba uključiti sve aplikacije identiteta koje su navedene:
- pozivnica: idejno rješenje, tipsko-osnovno oblikovanje (layout)
- brošura: prijedlog naslovnice i dviju tipskih stranica
- plakat B1: idejno rješenje, tipsko-osnovno oblikovanje (layout)
- letak: idejno rješenje, tipsko-osnovno oblikovanje (layout)
- prijedlog uporabe vizualnog identiteta na naslovnici internetske stranice
- prijedlog uporabe vizualnog identiteta na digitalnom e-biltenu (newsletteru)
- mapa
- torba
- bilježnica/blok
- bedž
- samostojeći reklamni plakat/ poster (roll up banner)
- označivač stranica
- majica.
 
Obvezno je definirati sustav kućnih boja, tipografiju (primarna ili sekundarna).
 
Priručnik grafičkih standarda predaje se u digitalnom formatu. Digitalni format priručnika grafičkih standarda pretpostavlja knjigu u PDF-u te zasebne mape u kojima se nalaze svi elementi vizualnog identiteta koje naručitelj mora moći samostalno koristiti (memorandum i sl.), dok se kod materijala za koje je potrebna razrada (plakat, posjetnica i sl.) predaje u formatu koji odgovara upotrebi (otvoreni vektorski format: ai, eps, pdf).
 
 
3. PROCIJENJENA VRIJEDNOST NABAVE:

PVN: iznosi 70.000,00 kuna bez PDV-a

 
4. KRITERIJ ZA ODABIR PONUDE:

Kriterij za odabir je ekonomski najpovoljnija ponuda.
Naručitelj će odabrati ekonomski najpovoljniju ponudu na temelju sljedećih kriterija: kvalitete rada i cijene.
Kriteriji za odabir ekonomski najpovoljnije ponude:
REDNI BROJ KRITERIJ BROJ BODOVA
1. CIJENA PONUDE 10
 
2.
 
KVALITETA RADA
PROMIŠLJENOST 30
ORIGINALNOST 30
FUNKCIONALNOST 30
 
4.1.Cijena ponude

Predmetni kriterij određuje se na temelju cijene prihvatljive ponude, s PDV-om, iskazane u Ponudbenom listu.
Maksimalan broj bodova: 10 bodova
Vrijednosni kriterij: najniža cijena ponude s PDV-om ostvarit će maksimalan broj bodova
Ponuda s najniže ponuđenom cijenom dobiva 10 bodova, a ostale se ponude boduju prema
formuli:
Cbb = (Cmin/Cpp) x 10
 
Pri čemu su:
Cbb – broj bodova po kriteriju cijene
Cpp – cijena iz promatrane ponude
Cmin – najniža ponuđena cijena.
 
4.2. Kvaliteta rada – potrebno odrediti kriterije za ocjene, obrazložiti što se smatra odličnim, dobrim i slabim (PRIMJER)
 
Objašnjenje i bodovanje kvalitete rada
KVALITETA RADA OBJAŠNJENJE OCJENA BODOVI
 
PROMIŠLJENOST
 
U ovom dijelu naručitelj će ocijeniti promišljenost u pristupu temi.
odlično: rješenje demonstrira novo i temeljito promišljanje problema kroz vizualnost te omogućuje višestruke razine doživljaja vizualnog identiteta kao smislenog i kreativnog.
Predloženo rješenje nastavlja dugu tradiciju elegantnog, a jednostavnog, minimalističkog estetskog oblikovanja koje daje  naslutiti suvremenu epohu, ali je i nadilazi ostavljajući dojam 'bezvremenskog' dizajna kojim se nematerijalna  kulturno-umjetnička baština dodatno obogaćuje.
Također, rješenje kroz tzv. 'Wow efekt' intuitivno stvara  kod promatrača osjećaj novostvorene vrijednosti koja inspirira  i s kojom se želi poistovjetiti.
30
dobro: predloženo rješenje je vizualno promišljeno, smisleno i kreativno, no interpretativno nije slojevito.
Ponuditelj je ponudio rješenje koje ispunjava visoke, no ne i najviše, standarde stručnog promišljanja zadatka.
Stoga, usprkos novostvorenoj vrijednosti, ne inspirira, tj. ne izaziva tzv. 'Wow efekt' kod promatrača.
Ukupan dojam prijave je dobar, ali ne i odličan.
15
slabo: ponuđeno rješenje slabo ispunjava visoke   standarde stručnog  promišljanja projektnog zadatka te se po svojim estetskim karakteristikama kreće unutar 'generičkih' kreativnih rješenja, što ga čini manje prepoznatljivim, stoga i manje inspirativnim promatračima.
Stvoreni dojam jest da je ponuđeno rješenje po svojoj promišljenosti daleko ispod značaja institucije koju predstavlja.
Ponuđeno rješenje po svojim estetskim karakteristikama tek djelomično odgovara projektnom zadatku što ostavlja slab ukupan dojam prijave.
5
ORIGINALNOST I INOVATIVNOST U ovom dijelu naručitelj ocjenjuje originalnost i inovativnost rada prema visokim strukovnim standardima. odlično: zaobilazeći utabane kreativne rute i klišeje, ali i različitost radi različitosti same, rješenje najvišom razinom estetskog oblikovanja pomiče granice očekivanog, a njegova  differentia specifica svjedoči konstantnu  i ambicioznu potrebu ljudskog duha za smislenijim, maštovitijim, duhovitijim, ljepšim - boljim svijetom, odnosno boljim životom u istom. 30
dobro: predloženo rješenje je vizualno atraktivno i kreativno, no propušta promovirati kreativnost na najvišoj razini originalnosti i inovativnosti, tj. pomicati granice očekivanog i inspirirati  promatrače.
Ponuđeno rješenje previše asocira na neka od ikoničkih svjetskih dizajnerskih promišljanja.
Ponuđeno rješenje tek djelomično odgovara zahtjevima iz projektnog zadatka, što slabi ukupan dojam prijave te je stoga on tek dobar, no ne i odličan.
15
slabo: ponuđeno rješenje slabo ispunjava visoke standarde originalnosti i inovativnosti stručnog vizualnog oblikovanja projektnog zadatka te se po svojim   estetskim   karakteristikama kreće
unutar 'generičkih' kreativnih   rješenja, što ga čini manje atraktivnim te stoga i slabo inspirativnim promatračima. Stvoreni dojam jest da je ponuđeno rješenje po svojoj originalnosti i inovativnosti daleko ispod značaja institucije koju predstavlja.
Predloženo rješenje po svojim estetskim karakteristikama tek djelomično odgovara projektnom zadatku, što ostavlja slab ukupan dojam prijave.
5
FUNKCIONALNOST I PRIMJENJIVNOST U ovom dijelu naručitelj ocjenjuje funkcionalnost            i primjenjivost pristiglih prijedloga. odlično: rješenje vizualnog identiteta nudi komunikacijski sustav s kapacitetom za raznorodne primjene te jednako dobro funkcionira u tradicionalnim (tisak i tiskovine) i novim medijima (digitalne online platforme) te kao prostorna intervencija, sukladno pojedinim tehnološkim specifičnostima medija.
Rješenje vizualnog identiteta također pokazuje izniman potencijal za atraktivnu multimedijsku prezentaciju kroz dinamične prikaze (grafičku animaciju videospotova i gif fileova) na socijalnim mrežama i drugim dinamičnim digitalnim medijima dostupnim ponajprije, ali ne i isključivo, na pametnim telefonima.
30
dobro: vizualni identitet nudi komunikacijski sustav s kapacitetom za raznorodne primjene, koji nešto bolje funkcionira u nekom od medija (tradicionalnim i novim medijima)  i/ili  se ne može jednostavno prevesti u prostornu intervenciju bez značajnog gubitka vlastite kvalitete.
Ponuditelj je ponudio rješenje koje tek djelomično odgovara zahtjevima funkcionalnosti i primjenjivosti raspisanim projektnim zadatkom te je stoga on tek dobar, no ne i odličan.
15
slabo: vizualni identitet ne nudi komunikacijski sustav s kapacitetom za raznorodne primjene, koji bi jednako dobro funkcionirao u tradicionalnim i novim medijima sukladno njihovim tehnološkim specifičnostima i/ili se ne može jednostavno prevesti u prostornu intervenciju bez značajnog gubitka vlastite kvalitete.
Ponuđeno rješenje slabo odgovara zahtjevima funkcionalnosti raspisanim projektnim zadatkom i kriterijima struke te je stoga njegova primjena u predviđenim kulturno-umjetničkim aktivnostima Nacionalne strategije poticanja čitanja izuzetno ograničena.
5
 

5. POVJERENSTVO ZA ODABIR PONUDE

Povjerenstvo za ocjenjivanje i odabir ponude bit će sastavljeno od tri predstavnika Hrvatskog društva dizajnera i dva predstavnika Ministarstva kulture.
 

6. DOKUMENTACIJA KOJU JE POTREBNO DOSTAVITI UZ PONUDU

6.1. Za fizičke osobe
Biografija
Ponuditelj je dužan u ispisanom obliku predati biografiju te popis strukovnih
nagrada i postignuća (ukoliko postoje) kojima dokazuje dosad stečeno iskustvo iz područja
oblikovanja vizualnih komunikacija i/ili produkt dizajna i/ili prostornog oblikovanja.
 
Dokaz o stručnoj sposobnosti
- preslik diplome studija dizajna / akademije likovnih umjetnosti / grafičkog fakulteta / arhitektonskog fakulteta u RH ili inozemstvu
ili
- potvrda o članstvu u jednoj od strukovnih udruga


Izjava o nekažnjavanju (Prilog III)
 
 
6.2. Za pravne osobe
 
Biografija stručne osobe u pravnoj osobi (za najmanje jednog stručnjaka)
 
Ponuditelj je dužan u ispisanom obliku predati biografiju te popis strukovnih
nagrada i postignuća (ukoliko postoje) kojima dokazuje dosad stečeno iskustvo iz područja
oblikovanja vizualnih komunikacija i/ili produkt dizajna i/ili prostornog oblikovanja.
 
 
Dokaz o stručnoj sposobnosti (za najmanje jednog stručnjaka)
 
- preslik diplome ili potvrda o upisu/pohađanju studija dizajna / akademije likovnih umjetnosti / grafičkog fakulteta / arhitektonskog fakulteta u RH ili inozemstvu

ili
- potvrda o članstvu u jednoj od strukovnih udruga



Dokaz sposobnosti za obavljanje profesionalne djelatnosti za pravne osobe
-izvadak iz sudskog, obrtnog, strukovnog ili drugog odgovarajućeg registra države
sjedišta kojim ponuditelj dokazuje upis u sudski, obrtni, strukovni ili drugi odgovarajući
registar države sjedišta – ne stariji od 90 dana od dana objave Poziva na dostavu
ponuda
 
Izjava o nekažnjavanju odgovorne osobe u pravnoj osobi (Prilog III.)
 
 
7. SASTAVNI DIJELOVI PONUDE
 
Ponuda se izrađuje na hrvatskom jeziku i latiničnom pismu, a treba sadržavati:
 
- Idejni projekt izrade vizualnog identiteta sukladno točki 2.1. ovog Poziva
- Dokumente iz točke 6. ovog Poziva
- Ponudbeni list 
- Troškovnik 
- Izjava o nekažnjavanju 
 
8. NAČIN DOSTAVE PONUDE
 
Ponuda se dostavlja na Ponudbenom listu koji se nalazi u privitku ovog Poziva, a koji je potrebno u cijelosti ispuniti i koji treba potpisati ovlaštena osoba ponuditelja.
Ponuda se predaje neposredno na urudžbeni zapisnik Naručitelja ili preporučenom poštanskom pošiljkom na adresu Naručitelja: Ministarstvo kulture, Runjaninova 2, 10 000 Zagreb, u zatvorenoj omotnici na kojoj mora biti naznačeno:
 „Ponuda za nabavu usluga izrade vizualnog identiteta Nacionalne strategije poticanja čitanja – ne otvaraj“.
 
 
9. ROK ZA DOSTAVU PONUDE
 
Bez obzira na način dostave, ponuda mora biti zaprimljena u urudžbenom zapisniku Naručitelja najkasnije do 1. srpnja 2019. godine, do 12:00 sati.
 
Ponuda se dostavlja na adresu Ministarstvo kulture, 10 000 Zagreb, Runjaninova 2, s naznakom „Ponuda za nabavu usluga izrade vizualnog identiteta Nacionalne strategije poticanja čitanja – ne otvaraj“.
 
10. IZVRŠENJE USLUGE
 
Izabrani Ponuditelj obvezan je izraditi Priručnik grafičkih standarda korištenja vizualnog identiteta sukladno točki 2.1. ovog Poziva.
Predajom rada Ponuditelji pristaju na uvjete Poziva.
Odabrani ponuditelj sklopit će s Naručiteljem Ugovor o izvršenju usluge, kojim će osnovati isključivo pravo iskorištavanja autorskog djela u korist Naručitelja bez ograničenja s obzirom na vrijeme, prostor i svrhu.
Izvršenje usluge započinje odmah nakon sklapanja ugovora, a završava 30 dana od potpisivanja ugovora.
Zainteresirani gospodarski subjekti mogu poslati upite vezane za ovaj predmet nabave na adresu elektroničke pošte: maja.zrncic@min-kulture.hr .
 
   


 

Najave