- Objavljeno: 10.12.2020.
Održan prvi CROATIA MEDIA CONGRESS
Ministrica kulture i medija dr. sc. Nina Obuljen Koržinek sudjelovala na prvom „CROATIA MEDIA CONGRESSU“ koji se održao na temu Nacrta prijedloga Zakona o elektroničkim medijima u četvrtak, 10. prosinca 2020. godine.
Foto: AMM GLOBAL INSTITUT
Uz ministricu, na okruglom stolu sudjelovao je državni tajnik Krešimir Partl, zatim ravnatelj Agencije za elektroničke medije Josip Popovac, članica uprave HANZA MEDIA Ana Hanžeković, članica Uprave NOVA TV Diana Roginić, predsjednik Uprave RTL-a Hrvatska Marc Puškarić, glavni urednik Večernjeg lista Dražen Klarić te predsjednik AMM GLOBAL INSTITUT Ivan Jurić-Kaćunić.
U središtu dijaloga bilo je pitanje izmjena koje donosi Nacrt prijedloga zakona o elektroničkim medijima, a ministrica se u svom obraćanju osvrnula i na Nacrt prijedloga zakona o autorskom pravu i srodnim pravima koji su upućeni u saborsku proceduru.
Govoreći o Nacrtu prijedloga zakona o elektroničkim medijima, ministrica je istaknula kako su najvažnije odrednice usklađivanje i implementacija odredbi revidirane Direktive o audiovizualnim medijskim uslugama u nacionalno zakonodavstvo. Dodala je kako se u skladu s modernim razvojem tehnologije, načelom slobode medija i potrebom promicanja javnog interesa, predloženim tekstom uređuje nova definicija audiovizualne medijske usluge, definiraju mehanizmi utvrđivanja nadležnosti nad pružateljima medijskih usluga, koje se ujedno potiče i na izradu planova kako bi njihove usluge bile pristupačnije osobama s invaliditetom. Također, uvodi se veća transparentnost u objavi podataka pružatelja medijskih usluga vezano za objavu vlasničke strukture i objavu podataka vezano za iznose i izvore financiranja. Na kraju je dodala kako će se nastavit unaprjeđivati tekst Nacrta prijedloga Zakona o elektroničkim medijima.
Sudionici su se dotaknuli i teme otpornosti elektroničkih medija u kriznom razdoblju uzrokovanom pandemijom te stabilnosti poduzetničkog upravljanja elektroničkim medijima u novim okolnostima.
Govorilo se o položaju Hrvatske u odnosu na pozitivne europske prakse u normativnom i tržišnom smislu, o pitanju omogućuju li izmjene normativnog okvira menadžerima elektroničkih medija u Hrvatskoj primjenu suvremenih europskih poslovnih modela te uspješnost u poslovanju, a otvoreno je i pitanje kreativnosti medijskog sadržaja u Hrvatskoj, analize njegovog trenutnog stanja te smjera u kojem bi se trebalo ići.