• Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

​Fotografije: Hina i Ministarstvo kulture i medija

7. rujna 2023., Osijek – Jedna od najvažnijih izložbi međunarodnog karaktera otvorenih u Hrvatskoj u posljednje vrijeme - Andrija Medulić Schiavone, grafički genij manirizma" - otvorena je večeras u osječkome Muzeju likovnih umjetnosti povodom 460. obljetnice smrti tog velikog slikara i prvog hrvatskog grafičara iz 16. stoljeća. Taj zahtjevni izložbeni projekt prvi put predstavlja ujedinjeni prikaz umjetnikova stvaralaštva. Izložba je realizirana uz potporu Vlade Republike Hrvatske, Ministarstva kulture i medija, Osječko-baranjske županije i Grada Osijeka.

Autori izložbe istaknuti su stručnjaci za umjetnost ranog novog vijeka dr. Achim Gnann (Albertina, Beč) i dr. Milan Pelc (Institut za povijest umjetnosti, Zagreb), a kustos izložbe je Ivan Roth, mag. hist. art. (Muzej likovnih umjetnosti, Osijek).

Čestitavši svima koji su pridonijeli realizaciji ove zahtjevne izložbe koja će ponovno vrednovati odgovarajući Medulićev status na domaćoj i svjetskoj sceni, potaknuti nova istraživanja i donijeti nove spoznaje, izaslanica predsjednika Vlade Republike Hrvatske i ministrica kulture i medija dr. sc. Nina Obuljen Koržinek iskazala je posebno zadovoljstvo što će u sljedeća tri mjeseca, posjetitelji iz cijele Hrvatske i susjednih zemalja, prvi put  upravo u Osijeku imati priliku uživati u cjelovitom grafičkom opusu Andrije Medulića Schiavonea, kao i djelima njegovih suvremenika svjetskoga glasa.

„Posebno nam je zadovoljstvo vidjeti da je ova izložba, na kojoj su prvi put u tolikom broju i na jednome mjestu okupljene Medulićeve grafike, rezultat uspješne suradnje našeg osječkog muzeja s međunarodnim središtima kao što su bečka Albertina, Britanski muzej u Londonu i mnogi  domaći muzeji zbirke, koje su posudbama dali povjerenje hrabrom i entuzijastičnom pothvatu autorskog tima“, istaknula je ministrica.

Podsjećamo,  osječki Muzej likovnih umjetnosti svojim se programima i izložbama profilirao u nezaobilazno mjesto istraživanja, prezentiranja i interpretiranja djela nasljeđa hrvatskog plemstva, odnosno vrijedne muzejske građe iz zbirki slikarstva, kiparstva, grafika te medalja od 18. do 20. stoljeća, a  Ministarstvo kulture i medija podupire mnoge njegove projekte, poput manifestacije Dani grafike, kojima se uvelike popularizira i vrednuje suvremeni grafički medij.

Nukleus osječke izložbe posvećene Medulićevu grafičkom opusu čine grafike iz privatne Kolekcije Baselitz, koju je prikupio Georg Baselitz, jedan od najistaknutijih njemačkih slikara - grafičara 20. stoljeća i veliki zaljubljenik u djela starih majstora, a koja se danas čuva u Salzburgu. Nekolicina djela posuđena je iz bečke Albertine i Kunsthistoriche Museuma, bolonjske Pinacotece Nazionale te pariške Bibliothèque nacionale de France. Među nacionalnim baštinskim ustanovama koje za potrebe izložbe ustupaju dio građe jesu Grafička zbirka NSK-a, Muzej za umjetnost i obrt te Kabinet grafike u Zagrebu i Zbirka Baltazara Bogišića u Cavtatu, obje u sastavu Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti.

Izložba se može razgledati u Muzeju likovnih umjetnosti u Osijeku do 3. prosinca 2023.

Pisane vijesti