- Objavljeno: 17.01.2017.
Hrvatski paviljon na 57. Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti
Za nastup na Venecijanskom bijenalu, 57. Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti, ministrica kulture dr. sc. Nina Obuljen Koržinek kao kustosicu izložbe imenovala je Branku Benčić te prihvatila njezin prijedlog da Hrvatsku na ovoj uglednoj manifestaciji predstavi dvoje umjetnika: Tina Gverović i Marko Tadić.
Hrvatski paviljon na 57. Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti
Venecijanski bijenale
13. 5. ‒ 26. 11. 2017.
Preview: 10. – 12. 5. 2017.
Izložba pod nazivom Horizont očekivanja realizirat će se kao dvostruka samostalna izložba, a temelji se na produkciji novih radova umjetnika, posebno osmišljenih za izlaganje na Bijenalu. Izložba Tine Gverović i Marka Tadića strukturira se kao fragmentaran narativ i ukazuje na privremenost izložbenog prostora i interese umjetnika za teme neizvjesnosti, tenzija ili urušavanja. Tako se konstituira prostor koji se na razne načine oslanja na metodologiju izlaganja, percepciju promatrača, a okuplja dvije relativno bliske umjetničke pozicije, koje angažiraju konceptualne postupke i subjektivnu imaginaciju upisane u prostorne i vremenske diskontinuitete. Cjelina se shvaća tako da ne stvara fiksnu naraciju koja ocrtava određen sadržaj, već sudjeluje u stvaranju niza međuodnosa i pukotina, ukazujući na lomove kao mjesta potencijalne transformacije i imaginacije. Preuzimajući naslov iz teorije recepcije Hansa Roberta Jaussa (Estetika recepcije), kao struktura koja omogućuje razumijevanje, „horizont očekivanja“ ukazuje na neizvjesne mogućnosti identifikacije zajedničkog značenjskog vidokruga.
Hrvatski paviljon na 57. Bijenalu u Veneciji površine 94m² bit će smješten u prostorima Artiglierije u Arsenalu.
Organizacija izložbe povjerena je Modernoj galeriji u Zagrebu.
TINA GVEROVIĆ
Tina Gverović radi u mediju instalacije, crteža, slike, zvuka, teksta i videa. Njezin rad često uključuje dezorijentirajuće instalacije i bavi se pitanjima vezanim uz prostor, teritorij i identitet te načinom na koji su ti koncepti vezani za imaginarno.
Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1997., završila poslijediplomski studij na Jan van Eyck Akademiji u Maastrichtu u Nizozemskoj 2000. te doktorirala na Middlesex Sveučilištu u Londonu 2013. godine.
Recentne izložbe uključuju: Suzhou Documents ‒ Biennial (Suzhou, 2016), Umjetnička galerija Dubrovnik (Dubrovnik, 2016), galerija Raum mit Licht (Beč, 2015), Tate Britain (London, 2015), Tate Modern (London, 2014), MSUB (Beograd, 2014), SE8 galerija (London, 2013) i Garden of Learning – Busan Biennial (Busan, 2012). Sudjelovala je na rezidencijalnim programima u Švedskoj (Baltic Art Center, Visby, 2012), Austriji (Kultur Kontakt, Beč, 2011.), SAD (ISCP, New York, 2006.).
MARKO TADIĆ
Marko Tadić je rođen 1979. u Sisku. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Firenzi. Umjetnička praksa Marka Tadića uključuje kolaže, animirane filmove, crteže i instalacije. Tadić je u svojem radu dugoročno fasciniran naslijeđem modernizma, koje koristi kao fragmente vizualne naracije kroz elemente umjetnosti, arhitekture, povijesti umjetnosti, a radovima gradi neobičnu atmosferu zaborava.
Izlagao je na samostalnim i grupnim izložbama te filmskim festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu ‒ u Zagrebu, Ljubljani, Milanu, Kasselu, Berlinu, Los Angelesu i New Yorku. Nagrade: Nagrada Radoslav Putar, 28. Salon mladih (Zagreb, 2006.). Sudjelovao je na rezidencijama i studijskim programima: Kultur Kontakt, Beč, Austrija (2008.); Los Angeles, SAD (2008.); ISCP, New York, SAD (2009.); Kultur Bunker, Frankfurt, Njemačka (2010.) i Helsinki International Artist Program (2011.). Živi i radi u Zagrebu.
BRANKA BENČIĆ
Branka Benčić nezavisna je kustosica i povjesničarka umjetnosti. Djeluje kao umjetnička direktorica Apoteke – prostora za suvremenu umjetnost, voditeljica je i kustosica projekata Cinemaniac/Misliti film pri Pulskom filmskom festivalu (od 2002.) i programa Kino umjetnika pri Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu (od 2012.) te koncipira godišnji program za Gradske galerije Osijek – galeriju Waldinger. Kao kustosica realizirala je velik broj skupnih i samostalnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu: porečki Annale (2014., 2015., 2016.), Notes on Undoing (New York 2014.), Misliti film (2013), Parkour (galerija Forum, 2015), Video televizija anticipacija (MSU Beograd, 2013, s A. Sekulić), Damir Očko (Künstlerhaus KM – Halle für Kunst & Medien, Graz, 2014, Galleria Tiziana di Caro Napoli i Eastward Prospectus Bukurešt 2016.), niz izložbi za Zbirku Antuna Motike, Grada Pule, program Strategije samoreprezentacije u hrvatskoj video umjetnosti od 1970-ih (Marseille, 2012), Clueless Geometrija nesporazuma (s Lorenom Tadorni, Torino, 2010, Zagreb 2015), Arhitektura i film – subjektivni prostori (2009). Izlagala je o suvremenim umjetničkim praksama na simpozijima, razgovorima s umjetnicima i festivalima (Tate Modern London, RU New York, MSU Zagreb, MSUB Beograd, Halle für Kunst, Lüneburg, KM Graz). Bila je članica žirija festivala i umjetničkih događanja: Oberhausen film festival, Furla Prize (Milano), Nagrada Radoslav Putar, Festival 25 FPS Zagreb, KulturKontakt (Beč). Dobitnica je nekoliko međunarodnih kustoskih rezidencija i stipendija: stipendija regije Štajerske za umjetnost i teoriju (Graz, 2015), Impact Utrecht (2012), International studio and curatorial program ISCP New York (2008-2009), Eurodyssee, Bruxelles (2001). Redovito objavljuje eseje iz suvremene umjetnosti u katalozima izložaba, stručnim publikacijama, časopisima.