„Horizont očekivanja" na 57. Venecijanskom bijenalu vizualnih umjetnosti

Ove smo godine odlučili predstaviti Hrvatsku kao mladu državu velikoga kreativnog potencijala te smo postavljanje izložbe povjerili neovisnoj kustosici, povjesničarki umjetnosti Branki Benčić", rekla je ministrica kulture dr. sc. Nina Obuljen Koržinek na konferenciji za medije

povodom nastupa Hrvatske na 57. Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti na Venecijanskom bijenalu.

     Ministrica kulture je naglasila da Ministarstvo nastavlja s osobitom pažnjom osmišljavati i organizirati nastupe Hrvatske na Venecijanskom bijenalu, brinući jednako za nastupe na Bijenalu arhitekture kao i na Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti.
 
     Izložba za hrvatski paviljon pod naslovom „Horizont očekivanja“ bit će otvorena 12. svibnja 2017. godine, a predstavit će instalacije dvoje umjetnika Tine Gverović i Marka Tadića po izboru kustosice izložbe Branke Benčić.



     „Horizont očekivanja“ u hrvatskom paviljonu se realizira kao dvostruka samostalna izložba i temelji se na produkciji novih radova umjetnika, posebno mišljenih za izlaganje na Bijenalu.

     Izložba Tine Gverović i Marka Tadića strukturira se kao fragmentaran narativ i ukazuje na privremenost izložbenog prostora, spajajući dvije umjetničke pozicije koje se bave temama neizvjesnosti, tenzija ili urušavanja te načinima putem kojih ih dovodimo u različite uvjete i kontekste.

     „Izložba se strukturira kao dvije izložbe koje blisko komuniciraju. Izložba nema fiksnu naraciju, već ocrtava namjeru kroz dvije umjetničke pozicije koje se bave različitim stanjima ili pitanjima, poput neizvjesnosti, nesigurnosti ili kolapsa, pri čemu umjetnici koriste različite medije - od instalacije, preko objekta, videa, animacije ili čak i tradicionalnog slikarstva, a cijela dramaturgija postava zamišljena je tako da angažira ulogu promatrača i artikulira njegovo kretanje kroz prostor", rekla je kustosice izložbe Branka Benčić.



     U instalaciji „Fantomska trgovina: More ljudi", koja se sastoji od slika i predmeta, Tina Gverović nastavlja propitivati procese prikupljanja, pozornost usmjerava na povijest i materijalnost, tijela u tranzitu, kao pokretne mase ili geopolitičke subjekte. Uz pomoć različitih medija, slikarstva, crteža, instalacije ili teksta stvara radove u obliku dezorijentirajućih instalacija koje angažiraju prostor, teritorij i identitet te propituje odnos radova i imaginacije.
 
     Tina Gverović je istaknula kako se taj rad, koji se nastavlja na prethodne njene istoimene radove, bavi pitanjima nestalnosti, nesigurnosti, neizvjesnosti, protokom informacija i razmjenom materijala.
     „Može se čitati i kao suvremene priče o protoku ljudi, migracijama. Instalacija je kompozicija nekoliko slika koje su dobivene pažljivim polaganjem odjeće na mokru površinu i uspravno postavljene u prostoru ili su polegnute s objektima i video radovima", istaknula je Tina Gverović.

     Marko Tadić u svojem je radu dugoročno fasciniran naslijeđem modernizma. „Događaji koje treba zaboraviti" instalacija je koja se koristi dijaprojekcijama, filmom i crtežima, povezanima sustavom konstruktivnih elemenata.
     Počiva na nizu projiciranih slika, vintage imaginarija, a pronađeni slajdovi kao ready made slike ili found footage / found images predstavljaju prizore u koje umjetnik intervenira crtanjem ili struganjem. Inscenirajući priču na razmeđu dokumenta i fikcije, razvija narativ labavo povezanih prizora uokvirujući napuštene ili zaboravljene lokacije, kao ostatke zamrznutog vremena, vizualnu panoramu koja lebdi negdje između povijesti, sjećanja i projekcija budućnosti.


 

     „Te fotografije služe kao simbol prostora koji je u međuvremenu prošao, a isto tako, intervencijom na vizualni arhivski materijal koji koristim radim svojevrsnu rekonstrukciju događaja koji se nikad nisu ni dogodili", rekao je Marko Tadić.

      Za vrijeme trajanja izložbe Venecijanski bijenale organizira cikluse susreta s umjetnicima nazvane „Tavola aperta“. Niz neformalnih razgovora dio je kustoske koncepcije umjetničke direktorice Bijenala Christine Macel kojima se želi potaknuti dijalog publike i umjetnika. U opuštenoj atmosferi zajedničkog ručka umjetnik ima priliku predstaviti svoj rad i teme koje smatra važnima u svojoj umjetničkoj praksi. 
 


    
     Predviđeni datum susreta Tine Gverović i Marka Tadića s publikom u okviru projekta „Tavola aperta“ jest 20. rujna 2017. godine u Centralnom paviljonu u Giardinima.
     „Artist Practice Project“ također je dio kustoske koncepcije Christine Macel u okviru kojeg će se prikazivati videoradovi umjetnika koji izlažu na glavnoj međunarodnoj izložbi te u nacionalnim paviljonima.
 
     Umjetnička direktorica 57. Venecijanskog bijenala uvrstila je u središnju međunarodnu izložbu u Giardinima radove jednog od najznačajnijih hrvatskih suvremenih umjetnika Mladena Stilinovića.

     Hrvatski paviljon na 57. Bijenalu u Veneciji površine 94 m² bit će smješten u prostorima Artiglierije u Arsenalu. Organizacija izložbe povjerena je Modernoj galeriji u Zagrebu, a izložbu će pratiti publikacija na engleskom jeziku s tekstovima Branke Benčić, Clemensa Krummela i Marca Scotinija, u grafičkom oblikovanju Andra Giunia.


____________________

Fantomska trgovina: More Ljudi (Phantom Trades: Sea of People) Tine Gverović 










Događaji koje treba zaboraviti (Events Meant to Be Forgotten) Marka Tadića
















Najave