- Objavljeno: 14.01.2015.
Damir Očko predstavlja Hrvatsku na Venecijanskom bijenalu
![](https://min-kulture.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/NAJNOVIJE NOVOSTI/vvbij6.jpg)
Očkov nastup, u kustoskoj koncepciji francuskog kritičara i kustosa Marca Bembekoffa, priredit će se u Palači Zorzi, s video radovima "TK", premijerno predstavljenim u Grazu, te "Treći stupanj" koji se nadovezuje na prvi i nastaje posebno za hrvatski paviljon u Veneciji.
Oba rada pokrivaju područje mog interesa i razmišljanja o ljudskom tijelu kao političkom subjektu, o tome što danas znači biti tijelo u društvenom kontekstu, rekao je u srijedu Očko na konferenciji za novinare u Ministarstvu kulture. "TK" propituje naš odnos prema kontroli i što kontrola znači u društvenom kontekstu, kroz prikaz drhtanja tijela zbog Parkinsonove bolesti i izloženosti ekstremno hladnim uvjetima govori o potrebi da se kontrola zadrži do maksimuma, dok se "Treći stupanj" bavi ulogom umjetnika u samom procesu stvaranja tih radova, objasnio je.
Po njegovim riječima, nakon nastanka prethodnog rada počeo je moralno propitivati vlastiti umjetnički proces, s obzirom na to da je s ekipom, obučen od glave do pete, snimao nešto što je od ljudi tražilo zahtjevno i ekstremno iskustvo. Propitivanje samog sebe u odnosu prema tjelesnosti i umjetničkom procesu bit će podtekst novoga rada, dodao je.
Kustos Marc Bembekoff smatra osobito zanimljivim što Očko stvara u napetosti između poetskog i političkog, sa snažnim subjektivnim pristupom kreiranja rada počevši od specifičnog konteksta. U ovom ludom svijetu važno je vidjeti kakva je umjetnikova poetska vizija i jedan drugačiji pogled na složena vremena u kojima živimo, ustvrdio je Bembekoff, koji je s Očkom surađivao još 2012. tijekom Festivala hrvatske kulture u Francuskoj i njegove samostalne izložbe u Palais de Tokyo.
Siguran je da će venecijanski nastup biti veliki korak za hrvatsku umjetnost, koju je dobro upoznao kada je prije tri godine došao u Hrvatsku kao skaut za Festival. "Hrvatska umjetnička scena nije dovoljno poznata, a i ja sam bio iznenađen koliko je ona vitalna, od jakih povijesnih pokreta do suvremene scene s koje sam upoznao mnoge zanimljive umjetnike", istaknuo je.
Ocijenio je kako Očko već ima međunarodnu pozornost, što potvrđuje i to da je Okwui Enwezor, umjetnički direktor ovogodišnjeg Bijenala, već izrazio zadovoljstvo što je upravo taj hrvatski umjetnik izabran za tu manifestaciju. Očkovi radovi relevantni su i u kontekstu koncepta kojega je Enwezor razvio za Bijenale pod nazivom "Sve budućnosti svijeta".
![](https://min-kulture.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/NAJNOVIJE NOVOSTI/vvbij2.jpg)
Zamjenik ministrice kulture Berislav Šipuš podsjetio je kako je ovogodišnji izbor rezultat javnog poziva, na koji se prijavilo petnaest kandidata, a u okviru kojega je ove godine napravljen još jedan 'korak naprijed' u proceduri. Prijave smo otvorili inozemnim kustosima, što pokazuje nastojanja Ministarstva da proces bude još transparentiji, a i našim je umjetnicima je još veće priznanje što se predstavljaju kroz prizmu inozemnog kustosa ili kustosice, ustvrdio je.
Rekao je kako Ministarstvo kulture u financiranju "ostaje na poziciji čuvanja troškovnika", za realizaciju je predviđeno 800 tisuća kuna, a za najam prostora će se odobriti posebna sredstva - u protekle tri godine ukupni trošak za hrvatski nastup u Veneciji kretao se oko milijun kuna.
Damir Očko (1977.) u posljednjih se deset godina afirmirao na domaćoj i inozemnoj sceni, njegovi video radovi, filmovi, poezija i djela na papiru nedavno su bili izloženi u Dublinu, Grazu, Parizu, Salernu, Dusseldorfu. Sudjelovao je na brojnim skupnim izložbama s institucijama, a djela mu se nalaze u mnogim svjetskim javnim i privatnim zbirkama.
Marc Bembekoff ravnatelj je Centra suvremene umjetnosti La Halle des bouchers u gradu Vienne na jugoistoku Francuske, a prije toga je bio kustos Palais de Tokyo i Muzeja Rodin u Parizu, pomoćnik kustosa FRAC-a (Regionalnog fonda za suvremenu umjetnost) regije Champagne-Ardenne i pomoćnik kustosa za film pariškoga Centra Pompidou. Kao nezavisni kustos organizirao je brojne izložbe uključujući projekte s kolektivom Le Bureau.
U žiriju, koji je odabrao Damira Očka za Venecijanski bijenale čiji je lipanjski termin pomaknut na svibanj, bili su Branko Franceschi (predsjednik), Iva Rada Janković, Sunčica Ostoić, Berislav Šipuš i Nevena Tudor Perković, a pojedinosti vezane uz projekt, mjesto održavanja te datum i vrijeme otvorenja znat će se u travnju ove godine. (Hina)
![](https://min-kulture.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/NAJNOVIJE NOVOSTI/vvbij1.jpg)
![](https://min-kulture.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/NAJNOVIJE NOVOSTI/vvbij3.jpg)
![](https://min-kulture.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/NAJNOVIJE NOVOSTI/vvbij5.jpg)
![](https://min-kulture.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/NAJNOVIJE NOVOSTI/vvbij4.jpg)
www.damirocko.com
![](https://min-kulture.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/NAJNOVIJE NOVOSTI/collages-SOS2.jpg)
![](https://min-kulture.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/NAJNOVIJE NOVOSTI/Giusseppe-writings1.jpg)
![](https://min-kulture.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/NAJNOVIJE NOVOSTI/_MG_8314.jpg)
![](https://min-kulture.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/NAJNOVIJE NOVOSTI/Sequence 33.jpg)