- Objavljeno: 06.05.2011.
54. venecijansko bijenale
Na 54. venecijanskom bijenalu koje će se održati 04. lipnja - 27. studenog 2011. Hrvatsku će predstavljati Antonio G. Lauer a.k.a. Tomislav Gotovac i BADco.
54. venecijansko bijenale - otvorenje za novinare i profesionalnu publiku: 1-3.lipnja 2011.
"Potrebno je živjeti samouvjereo... gledajući"
umjetnici: Antonio G. Lauer aka Tomislav Gotovac & izvedbeni kolektiv BADco.
izbornici / kustosi: Što, kako i za koga / WHW
prostor Arsenala
Umjetnost Tomislava Gotovca temelji se na ideji "globalne režije" ne samo u prostoru filma već i u njegovom širenju u područje života, dok se praksa BADco. na sjecištu teatra, performansa i suvremenog plesa bavi redefinicijama izvedbnog čina i uobičajenih odnosa na relaciji publika-izvođač-izvedba. Obje prakse sustavno istražuju niz srodnih umjetničkih postupaka poput dosljednog propitivanja strukturalnih metoda i arhitektonike medija, političnosti slike i umjetničke geste. Odlikuje ih generacijska i metodološka komplementarnost; akronim imena BADco. - "bezimeno autorsko društvo" ukazuje na dosljedno provedeni kolektivni i grupni model rada, dok je Gotovčeva izrazito individualistički obojena umjetnička pozicija obilježena govorom u prvom licu.
Predstavljanje rada Tomislava Gotovca obuhvaća ključne strukturalne i eksperimentalne filmove i serije fotografija koji su nastajale od početka šezdesetih do kraja sedamdesetih godina. Odabir radova nema težnju međunarodno "otkrivati" ili kanonizirati umjetnikov rad, već ističe njegovu aktualnost i kontekstualizira ga izvan uobičajenih reprezentativnih klišeja istočnoevropskog disidentskog umjetnika.
Crvena nit koja povezuje Gotovčev rad s praksom BADco. na izložbi "Potrebno je živjeti samouvjereo... gledajući" je proizvodnja kritičkog diskursa pomoću tematiziranja procedura gledanja. Gotovčeve procedure gledanja odnose se na postupke strukturiranja filma, što u njegovom radu uvijek implicira i strukturiranje zbilje kao umjetnosti. Kako je to jednom prilikom sam autor rekao: "Mene stalno kopka što je to u odnosu između mojih očiju i onoga što gledam." U radu BADco. tematiziranje gledanja proizlazi iz izravnih i kontinuiranih istraživanja odnosa protokola gledanja i izvođenja, njihova prožimanja i razmimoilaženja. Njihova site-specific instalacija i intervencija radnog naslova "Odgovornost za sliku" konceptualno definira prostor izlaganja, načine kako se radovi u njega upisuju i percipiraju kako bi proniknula u vlastite opsesije "odgovornosti za sliku" i "politike pažnje" u sferi široko definiranih izvedbenih umjetnosti. U središtu projekta je pitanje posredovane odgovornosti koje se odnosi na događaje kojima smo svjedočili u slikama i kroz različite oblike gledanja. Instalacija u Veneciji osmišljena je kao kazalište ostvareno drugim sredstvima te oblikuje polje napetosti između moći slika da mobiliziraju našu kolektivnu imaginaciju, njihove sposobnosti da otvore ili zatvore horizonte budućnosti, te različitih oblika gledanja. Ideja je otvoriti prostor za kritički i transformacijski rad gledanja.
Izložba će biti realizirana u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom i Zagrebačkim kazalištem mladih, na postavu će surađivati arhitektica Ana Martina Bakić, a oblikovanje vizualnih materijala radit će član kolektiva WHW Dejan Kršić.
Nastup Hrvatske na 54. Venecijanskom bijenalu financiralo je Ministarstvo kulture.