Obrazloženja povjerenstva

Velika tvornica riječi

Na natječaj je pristiglo 27 radova, manje nego u ostalim kategorijama, ali imajući u vidu da se radi o mlađim učenicima kojima je u većoj mjeri potrebna podrška učitelja kako bi snimili najave, ipak je riječ o priličnom broju. Za pobjednički rad izabrana je videonajava učenika 3. a razreda osnovne škole Josipa Račića za knjigu Velika tvornica riječi Agnes de Lestrade. Kriteriji kojima se žiri vodio pri odabiru pobjednika jest da rad na kratkom filmu odlikuje zajedništvo učenika, originalna ideja te umjetnički dojam koji najava ostavlja. Kao sama autorica u knjizi, i učenici su u malo riječi odabrali pokazati o čemu se u djelu radi, potaknuvši nas na izuzetno originalan i umjetnički način da promislimo o pojmovima ljubavi, nježnosti, odabiru srodne duše. Najavu karakterizira promišljen estetski doživljaj, učenički autentični glasovi i svakako se radi o filmu koji ne može ostati nezamijećen među svima ostalim. Intrigantan u svakom segmentu, povezujući sliku, glas, ritam, ilustraciju, zove nas da posegnemo za tom posebnom knjigom.
 

Ovaj put je kriv tata

Rad odlikuje svježina pristupa i prividna neopterećenost izvedbom protagonista, što omogućuje da dječački šarm u potpunosti osvoji čitanju nesklona gledatelja i time s lakoćom obavi svoju svrhu – promovira i čitanje kao takvo, a ne samo čitanje konkretnog djela. Dječaci u videu uspješno su izbjegli mnoge zamke (kostimske, glumačke, režijske), oni ne prepričavaju doslovno roman, nego svojom jednostavnošću, direktnošću i humorom pokazuju da za uspješno prenošenje svoje poruke i poruke djela nisu potrebni brojni kadrovi, promjene kostima i razne produkcijske zavrzlame nego entuzijazam i dovitljivost. Video je svjež, trajanjem idealan, duhovit i vrckav, a mladi glumci podsjećaju svojom karakterizacijom na slavne komičarske parove. Pohvaljujemo što su u zadanom materijalu uspjeli ostati svoji, zaigrani i veseli.
 

Stranac

Odabrati najbolji uradak u kategoriji srednjih škola bilo je iznimno teško s obzirom na to da je desetak najava zadovoljilo visoke kriterije. Dobro osmišljena najava romana Stranac Alberta Camusa za postizanje cilja nije se služila prepričavanjem sadržaja ni doslovnom (banalnom) ilustracijom, izbjegavajući čestu pogrešku ovakvih uradaka – lošu glumu, nego je spajanjem atraktivnih kadrova nagovijestila ideju romana. S obzirom na definiranu duljinu zanimljivi kadrovi montirani su u niz koji je primjeren „spotovskom“ načinu izražavanja, najčešće prisutnom u eksperimentalnim filmovima, u glazbenim i reklamnim spotovima, u formi koja je idealna za vrstu zadatka koju najava Stranca želi ostvariti. Vizualna atraktivnost pojačana je upotrebom crno-bijele fotografije. Na ovaj se način stvorenim asocijacijama postiže začudnost i pobuđuje interes. Najava romana Stranac A. Camusa ispunila je zadani cilj: nakon odgledanog uratka gledatelj dobije želju pročitati predstavljeni roman.