Smjernice za rad u Hrvatskom državnom arhivu u Zagrebu od 27. travnja 2020.

Smjernice za rad u Hrvatskom državnom arhivu u Zagrebu od 27. travnja 2020.


Vlada RH na sjednici održanoj 23. travnja prihvatila je zaključak o mjerama za pokretanje gospodarskih i drugih djelatnosti i aktivnosti u uvjetima proglašene epidemije bolesti COVID-19, kojim se propisuje postupno popuštanje uvedenih mjera u tri faze. 

Prva faza započinje 27. travnja 2020. Tom je fazom propisano omogućivanje rada knjižnica, muzeja, galerija, antikvarijata i knjižara, a na temelju tog zaključka Vlade ministrica kulture Nina Obuljen-Koržinek donijela je Smjernice za normalizaciju rada u arhivima, knjižnicama i muzejima.

Prema toj odluci, Hrvatski državni arhiv donio je ove smjernice: 

1. Hrvatski državni arhiv od 27. travnja 2020. nastavlja raditi po timovima A i B u njihovu punom
sastavu.

2. U skladu s odredbama o normalizaciji rada, zadužuju se djelatnici Arhiva da intenziviraju poslove kao što su inventarizacija i obrada fondova i zbirki, rad na unosu podataka u arhivski informacijski sustav, pripremi izvješća te analizi rada, pripremi znanstvenih i stručnih članaka,
a također i intenzivniji rad s korisnicima.

3. U Arhivu se zahtjevi korisnika rješavaju, i rad s imateljima gradiva obavlja, putem obične ili epošte te preko telefona. Omogućuje se i fizički dolazak u Arhiv ograničenom broju korisnika.

4. Sukladno odredbi prema kojoj je potrebno postupno normalizirati sve aktivnosti u kojima korisnici mogu i fizički doći u Arhiv, određuje se da od 4. svibnja u Arhivu može istodobno boraviti najviše pet (5) korisnika. Preporučuje se prethodna najava i dogovor termina u uredovnom vremenu ponedjeljak – petak od 9 do 14 sati, te četvrtkom od 10 do 18 sati, na broj telefona 099 2265 713, ili na e-adresu: info@arhiv.hr

5. Potrebno je osigurati provođenje najviših higijenskih standarda, držati se propisanog razmaka od 2 m između korisnika, a broj djelatnika u radnim prostorijama ograničiti na najviše dva (osim u prostoru čitaonice) kako bi se smanjio fizički kontakt i omogućilo držanje propisanoga razmaka.

6. Potrebno je na vidljivim mjestima istaknuti upute i preporuke za pridržavanje općih pravila o higijeni.

7. Potrebno je osigurati dezinfekcijska sredstva na ulazu, te u prostorijama kojima se služe korisnici.

8. Uz redovito čišćenje prostora Arhiva, potrebno je provoditi učestaliju dezinfekciju kvaka, telefona, računalne opreme (tipkovnica, miš, …), dizala, rukohvata i sl.

9. Arhivski djelatnici u čitaonici moraju imati zaštitne maske i zaštitne rukavice.

10. Pri vraćanju gradiva korisnik kutiju s gradivom ostavlja na označenome mjestu, a potom se gradivo odvozi u pripremljeni prostor za dezinfekciju i karantenu. O ulasku gradiva u prostor za dezinfekciju i karantenu, te izlasku iz njega, vodi se evidencija.

11. Ukoliko je moguće tako organizirati, preporučuje se da jedna osoba izdaje naručeno gradivo, a druga osoba preuzima vraćeno.

12. Gradivo se ostavlja u karanteni 72 sata, a nakon toga vraća se u spremište. Ne preporučuje se dezinfekcija gradiva ako nije prijeko potrebna (samo u slučaju žurnoga korištenja tek vraćenoga gradiva, ili ako korisnik i idućega dana zatraži na uvid spomenuto gradivo). Dosadašnja su istraživanja pokazala da je životni vijek koronavirusa (Covid-19) pri sobnoj temperaturi na papiru, kartonu i tekstilu do 24 sata, a za plastiku do 72 sata.

13. Preporučuje se primjena navedenih mjera i u ostalim arhivima, te prilagodba u skladu s mogućnostima arhiva.

14. Sve obavijesti o radu u novim uvjetima potrebno je objaviti na mrežnim stranicama arhiva, te ih redovito osvježavati u slučaju promjene.


 
 
U Zagrebu, 24. travnja 2020.
Hrvatski državni arhiv