U Modernoj galeriji otvorena izložba "Ikonografija grada"

SVA LICA GRADA
  
U Modernoj ga­leriji u Zagrebu preksinoć je otvorena izložba "Ikonografija grada" o hrvatskom slikarstvu u prvoj polovici 20. stoljeća.
  
Izložba na multimedijalni na­čin ikonografskom metodom prikazuje motiv grada u slikar­stvu, crtežu, grafici, umjetničkoj fotografiji, na plakatima i filmu, te interdisciplinarno u književ­nosti i glazbi.
 
Autor izložbe kustos je te ga­lerije Željko Marciuš, a izloženo je više od 150 artefakata najzna­čajnijih autora hrvatske likov­ne moderne od Munchenskog kruga s početka 20. stoljeća, do socrealizma i početaka apstrak­cije iz polovice 20. stoljeća, kroz koje se nižu priče o gradu.
  
Tu su djela antologijske vri­jednosti vrhunskih likovnih majstora poput Kraljevića, Ra­čića, Steinera, Uzelca, Trepše, Hegedušića, Postružnika, Ba­bića i Becića, Juneka, Motike, Kopača, Šimunovića, kao i le­gendarne fotografije Toše Dapca. Izložbu upotpunjuju crteži, grafike i slike rijetko izlaganih autora Filakovca, Venuccija, Makanca i drugih.
 
Prostornu koncepciju i likovni postav izložbe potpisuje Studio Rašić.
 
Ravnateljica Moderne ga­lerije Biserka Rauter Plančić istaknula je da izložba "Ikonografija grada" u izvan­rednom izboru građe kusto­sa Marciuša, te u atraktivnom i mnogočemu inovatorskom likovnom postavu Studija Ra­šić, na nov način predstavlja hrvatske umjetnike prve polo­vice 20. stoljeća.
  
Izložba svjedoči da su izlo­ženi autori svaki na svoj način i kroz prizmu vlastitih osjećaja, paletom, kamerom ili celuloidnom trakom uprizorili gotovo sva lica grada.
     
Otvarajući izložbu ministar kulture mr. sc. Božo Biškupić istaknuo je da je izložba ujedinila nacio­nalna umjetnička nastojanja po kojima se može pratiti razvi­tak naših gradova, od manjih do modernih urbanih sredi­šta, koji su stvorili zalog kul­turne opstojnosti, ali i suvre­mene državne samostalnosti.
  
Interpretirani duh ovoga razdoblja koji je obuhvaćen izložbom, potvrđuje ne samo modernost našega slikarstva nego i započinje urbanitet gra­dova od Zagreba i Splita, do Osijeka i Rijeke.
  
Ministar Biškupić podsjetio je da su naši slikari širili svoja kulturna obzorja, školujući se i usavršavajući u Beču, Pragu, Munchenu, Dresdenu, Berlinu i Parizu.
  
Izložba svojim opsegom i značenjem svjedoči da su se naši gradovi, odnosno likovna strujanja, događala usporedo s maticama modernih strujanja srednjoeuropskoga kulturnoga i umjetničkoga kruga, istaknuo je.
 
Izložba "Ikonografija gra­da" otvorena je do 4. travnja. (Hina)
 
GLAS ISTRE, 27.02.2010.