Pisma susjedu na Facebook
Koncepcija:
Pisma susjedu na Facebook u epistolarnoj novinarskoj formi izvješćuje fiktivnog adresata (susjeda) o novim knjigama, akcijama u knjižnici, relevantnim sadržajima u stranom i domaćem tisku te sugerira kako da o svim tim važnim stvarima izvijesti svoje prijatelje na Facebooku. Adresant za „dočaravanje" punoće i značenja onoga o čemu piše koristi tradicionalni (pisani) oblik komunikacije u koji inkorporira slikovne (fotografija), video i audio citate.
U fokusu interesa su različite (dobno, obrazovno) skupine čitatelja koje imaju naviku praćenja zbivanja na književnoj odnosno kulturnoj sceni, lako usredotočena na širenje informacija o knjigama i piscima koje čitatelji najviše traže, Pisma susjedu podjednako mogu biti zanimljiva i skupinama ljudi koji ne idu u knjižnice i nisu usvojili navike druženja s knjigom. Kod ovih potonjih Pisma imaju zadaću kroz naoko zabavne teme i sadržaje potaknuti interes za ozbiljnije štivo i kulturna zbivanja općenito.
S obzirom da je prostor za praćenje i promišljanje kulture maknut iz medija za najšire slojeve stanovništva te time uskraćen pristup kritičkoj misli i interpretaciji umjetničkog djela, korištenjem postojećih „niskih" žanrova (foto-reportaža, bilješka, amaterski video) i rubrika (lifestvle, društvena kronika) kao inteksta u pismima kultura bi oživjela kao nova duhovna dimenzija i potreba u životu prosječnog čovjeka. Pisma su nekoć u tiskanim medijima bila najživlja i najzanimljivija rubrika, a u znanosti o književnosti gotovo akademski žanr (npr. pismo Visariona Bjelinskoga Gogolju).
Ciljevi
Opći ciljevi svode se na vraćanej čitatelja knjigama i književnom životu, usvajanje navika druženja s literaturom i literarnim svjetovima, odbacivanje plitkih i vulgarnih medija i zabave koja zatupljuje um suvremenog čovjeka te razvijanje kreativnih potencijala u osobi. Namjera je, dakle, kroz postojeće „niske" žanrove u medijima uvući ljude u igru s ozbiljnim društvenim sadržajima. Smatram da je to najprivlacniji način da kultura ponovno nađe (i čak proširi) prostor u društvenome komuniciranju i načinu života.
Publike
Pisma susjedu na Facebook obraćaju se mladim ljudima željnim znanja, ljudima srednje dobi s premalo slobodnog vremena, starijoj populaciji vezanoj za tradicionalne životne vrijednosti i znatiželjnoj djeci - svima, dakle, koji čitaju knjige i to čitanje smatraju korisnim za vlastiti rast. Projekt je informativno značajan za njih stoga što u postojećim medijima ne postoji adekvatan „kutak" za njih, za njihove duhovne potrebe. Pisma spajaju navike predinformatičkog doba s ritmom života informatički zasićenog trenutka.
Načini ostvarenja ciljeva
Ostvarenje ciljeva dokazat će čitateljski odgovor - komentari čitatelja ispod teksta na web stranici te širenje postova i linkova na „zrcalnom dvojniku" Facebooku. Evaluaciju će provesti korisnici - dubinom i učestalošću uključivanja u prezentirane priloge.
Recenzija stručnog povjerenstva:
U Magazinu GKR, na portalu riječke Gradske knjižnice, nudi se “naoko zabavno” epistolarno izvješćivanje jednom na tjedan tijekom triju mjeseci izmišljenoga adresanta o novostima u knjižnici. “Pisma” bi uključivala sve vrste medijskih sadržaja dostupne na Facebooku. Time bi se, piše u koncepciji, i među “skupinama ljudi koje ne idu u knjižnice potaknulo zanimanje za ozbiljnije štivo i kulturna zbivanja općenito”.
Nejasno je zašto bi fingiranje “naoko zabavnih” pisama na Facebooku, koja se, međutim, ne bi objavljivala na Facebooku nego na samome portalu, bila tako dobar štos da bi se time ostvario najavljeni cilj.