Govoreći o izložbi "Marjanske crkvice" istaknula je kako u Ministarstvu tu izložbu nazivaju "zlato i srebro Grada Splita", jer je Marjan, naglasila je, od davnina bio mitsko mjesto.
"U srednjem vijeku u uvalama Marjana niču samostani, u njegovim šumarcima crkvice koje su predstavljene na izloženim fotografijama, a na njegovim istočnim obroncima niče jedno od najstarijih predgrađa Splita – Varoš", kazala je Šaban.
Istaknula je i važnost konzervatora i restauratora na uređenju Palače Skočibučić, ali i drugih dijelova stare splitske gradske jezgre – Peristila, katedrale i zlatnih vrata, što je označila iznimno važnim za kandidaturu Splita za Europsku prijestolnicu kulture 2020. godine.
Šaban je ustvrdila kako su svi ti programi dobili potporu Ministarstva kulture, istaknuvši dobru suradnju između Splitsko-makarske nadbiskupije i Grada Splita, bez čije velike financijske pomoći, rekla je, sve ovo ne bi bilo moguće ostavariti.
Nadbiskup splitsko-makarski mons. Marin Barišić naglasio je važnost njezine najave o skorašnjem otvaranju Muzeja crkvene umjetnosti na Peristilu. "Želimo da u Muzeju sakralne umjetnosti budu pohranjeni svi eksponati koji nas mogu stavljati uz bok svjetskih ostvarenja koji su unikati", istaknuo je.
Naglasio je kako je bogatstvo tih eksponata sada rasuto na više mjesta, zbog čega "kao i da ne postoje", no njihovim će smještajem u muzej "ti eksponati moći reći tko je to Grad Split, tko su to hrvatski građani i što je to hrvatska kultura".
"Na jednom ćemo se mjestu u tom muzeju predstaviti svijetu i reći tko smo, ali to će pomoći i nama domaćima da shvatimo svoju povijesnu, kulturnu, religioznu i duhovnu memoriju i da počnemo vrednovati sebe", poručio je mons. Barišić.
Za izložbu je rekao kako pokazuje da je Marjan otvoreno svetište koje je još prije Marka Marulića nosilo naziv "Gospodine smiluj se", što znači da je bio ukrašen crkvicama. (Hina)