Ministrica kulture RH prof. dr. sc. Andrea Zlatar Violić bila je gošća na tribini Eurokaz Saloona gdje je govorila o problemima hrvatske kulture.
Ministrica Zlatar Violić govorila je o problemima i odgovarala na brojna pitanja u kojima su ti problemi dotaknuti te ocijenila da su potrebni novi krovni zakon o kulturi te novi zakoni o ustanovama u kulturi i udrugama.
FOTO: HINA
Krovni zakon u kulturi, smatra ministrica Zlatar Violić, potreban je zbog 'proizvodnje' normativnih akata za pojedine segmente kulture što stvara kaos, a dobri zakoni zapravo funkcioniraju desetljećima. Ocijenila je da ne treba 'proizvoditi' zakone već mijenjati financiranje javnih potreba te se zauzela da se, umjesto dosadašnjih jednogodišnjih projekata, financiraju trogodišnji projekti u kulturi i spomenula da se radi na izradi takvih pilot-projekata.
Na pitanje Teodora Celakoskog, koordinatora Multimedijalnoga instituta, što će biti s ustanovama u kulturi, ministrica je odgovorila da je politika voljna da za multifunkcionalne zgrade troškove tzv. hladnoga pogona plaća lokalna samouprava, a programe ministarstvo. Pri tomu, istaknula je, programi i ljudi su neodvojivi.
Voditelj Igor Ružić pitao je na početku ministricu Zlatar Violić smatra li provokativnim odabranu temu Eurokaz Saloona - "Šest mjeseci nove vlasti ili moraju li pomaci biti nevidljivi" na što je ona odgovorila da naslov zapravo govori o načinu na koji se kultura predstavlja medijima.
Uz napomenu da se radi tek o površnoj analizi, Zlatar Violić rekla je da najmanje važne teme, kao što je bio istek mandata ravnateljici Galerije Klovićevi dvori Vesni Kusin, koji je prikazan kao njezina smjena, dobivaju veliku medijsku pozornost dok je, primjerice, predstavljanje četverogodišnje Strategije za razvoj kulturnih ustanova prošao bez ikakvih medijskih komentara. Ustvrdila je da u sadašnju medijsku strukturu kultura ne može 'ući' s važnim temama te dodala "kako bi bila zabrinuta da bude uspješna u današnjim medijima".
Jedno od primjedaba vezanih uz rad medija bilo je i ono o ugroženosti i nebrizi za glazbeni programa HRT-a. Rekavši kako je za nju bitna karakteristika HRT-a proizvodna sposobnost - proizvodnja obrazovnoga, dokumentarnoga, filmskoga, dramskoga i glazbenoga programa, istaknula je da zadaća HRT-a nije komercijalna utrka već briga za vlastite proizvode koji se mogu prodati. Tako je spomenula da se, primjerice, nigdje u Hrvatskoj ne mogu kupiti zapisi hrvatskih filmskih klasika.
Kad je pak riječ o medijima ministrica je najavila da će od sutra dužnost njezina savjetnika za medije obnašati Milan Živković (redatelj i predsjednik Savjeta SDP-a za kulturu i medije).
Na Eurokaz Saloonu bilo je, među ostalim, riječ i o strategiji za knjigu i vraćanju, kako je rekla ministrica, ideji čitanja. (MK/Hina)
Najave