Jedna od naših prvih feminističkih i društveno angažiranih umjetnica i pionirka na području video umjetnosti, predstavila se na svojoj prvoj američkoj retrospektivi sa stotinjak instalacija, peformansa, video-radova, skulptura, akcija, crteža i plakata, nastalih u proteklih četrdesetak godina.
Roxana Marcoci, kustosica izložbe i kustosica iz Odjela za fotografiju MoMA-e, upoznala se s radom Sanje Iveković prije desetak godina u Zagrebu prilikom rada na izložbi “Here Tomorrow”. Izložba “Sweet Violence”, nazvana prema njezinu radu iz 1974. prikazuje raznolikost njenih umjetničkih interesa te raznovrsnost medija u kojima se izražavala, od radova u kojima prikazuje utjecaj masovnih medija na žene i transformacije stvarnosti kod propasti političkih sustava, do onih koji upozoravaju na kršenje ženskih prava, ne samo u tranzicijskim društvima, nego i u razvijenim demokracijama.
Uoči otvorenja organizirana je panel diskusija likovnih kritičara, povjesničara umjetnosti, umjetnika i kustosa o radu hrvatske umjetnice, te performans “Praksa čini majstora” (1982.) kojeg od 2007. Iveković radi u suradnji sa Sonjom Pregrad. Na izložbi je predstavljen i novi, 'site specific' rad, “Izvještaj o CEDAW-u SAD”, u okviru kojega će po atriju muzeja pobacati crveni zgužvani papiri s tekstom koji govori o tome kako SAD još nije ratificirala UN-ovu Konvenciju o uklanjanju svih oblika diskriminacije žena.
Izložbu prati opsežan katalog na gotovo 200 stranica u kojem su publicirane reprodukcije svih radova na izložbi, uz esej kustosice Roxane Marcoci “Art in Transitional Times, Post-1945, 1968, 1989, and 2000 in the Former Yugoslavia”. Poseban tekst za katalog, “Culture and Violence” napisao je jedan od najznačajnijih svjetskih teoretičara i kritičara kulture Terry Eagleton.
Izložba je ostvarena uz potporu brojnih američkih fondacija te Ministarstva kulture RH.
Više:
http://www.moma.org/visit/calendar/exhibitions/1148
http://www.moma.org/interactives/exhibitions/2011/sanjaivekovic/