Ministarstvo kulture raspisalo je i provelo Natječaj za vizualni identitet Festivala hrvatske kulture u Francuskoj 2012.
Na temelju dostavljenih zahtjeva za sudjelovanje na natječaju, Ocjenjivački sud odabrao je pet pozvanih autora i timova koji su radili na natječajnom zadatku : Tina Ivezić i Ivana Borovnjak, Boris Ljubičić, Ira Payer, Maša Poljanec i Andro Giunio, Marko Šesnić&Goran Turković te Toni Uroda.
Ocjenjivački sud u sastavu Damir Bralić (predsjednik), Damir Gamulin, Seadeta Midžić, Nina Obuljen, Marina Tomas Billet donio je odluku da se prva nagrada dodijeli radu pod šifrom 006. Prvonagrađeni koncept
CRO-ICI djelo je autorskog tima koji čine dizajneri Ira Payer, Maša Poljanec i Andro Giunio, te Ivo Payer kao autor imena rada i suradnica Sana Perić.
Temeljni kriteriji u radu Ocjenjivačkog suda bili su komunikativnost, suvremenost, originalnost i primjenjivost rješenja.
Prema uvjetima raspisanog natječaja prvonagrađenim autorima pripala je nagrada od 25.000 Kn, dok će se pozvanim natjecateljima isplatiti obeštećenje u iznosu od 7.000 Kn.
Natječaj je bio pripreman i proveden u skladu sa standardima Hrvatskog dizajnerskog društva, a pristigli radovi pred Ocjenjivačkim sudom bili su anonimni.
Obrazloženje Ocjenjivačkog suda :
Nagrađeno rješenje odlikuje izrazito suvremen, prikladan i dosljedno artikuliran grafički jezik koji rad nedvosmisleno smješta unutar tipologije identiteta kulturnih manifestacija. Slogan i logotip u vrlo uspješnom spoju verbalne i vizualne komunikacije tvore tzv.
slogo koji kao noseći grafički elementi vizualnog identiteta nepretenciozno, a istovremeno jasno i vrlo direktno sublimira prezentaciju hrvatske kulture u zemlji domaćinu duhovito i inteligentno koristeći fonemski potencijal riječi 'Croatie' (
Cro-ici – fra. hrvatska ovdje). Tipografska struktura uspostavljena u logotipu, sastavljena od informacijskog klastera Tko – Gdje, dosljedno je iskorištena za tretman svih festivalskih događanja što pridonosi grafičkoj i strukturalnoj dorečenosti rješenja. Redukcija boja provedena dosljedno kroz sve elemente – tipografiju i fotografiju – logično iskorištava zajednički koloristički kod obiju država. Posebna kvaliteta rješenja je visoki stupanj prepoznatljivosti u najširem rasponu medija, dimenzija i tehnika reprodukcije kroz koje identitet ne gubi svoju komunikacijsku snagu. Rješenje također anticipira dvojako korištenje te u oba slučaja vrlo dobro funkcionira – kao „obgrljujući“, krovni identitet i kao naslanjajući aneks na postojeće vizualne identitete različitih kulturnih sadržaja koji zbog svog karaktera zahtijevaju jaču autonomiju.
Najave