BAROMUS FESTIVAL BAROKNE GLAZBE
Riječ je o najkompetentnijem komornom sastavu takve vrste u Hrvatskoj, a čine ga Marta Lončar, Ana Ticl (sopran), Bosiljka Pavlović, Martina Matić, Ivana Srbljan, Vesna Batistić (alt), Hrvoje Ivkošić, Ivan Bingula (tenor), Matija Meić, Adam Vidović i Tomislav Fačini (bas)
Programom InCanto ansambla Antiphonus okončan je treći koncert ovogodišnjeg festivala barokne glazbe BaRoMus koji je održan preksinoć u rovinjskoj crkvi svetog Franje. Kritičari kažu da je riječ o najkompetentnijem komornom sastavu takve vrste u Hrvatskoj, a čine ga Marta Lončar, Ana Ticl (sopran), Bosiljka Pavlović, Martina Matić, Ivana Srbljan, Vesna Batistić (alt), Hrvoje Ivkošić, Ivan Bingula (tenor), Matija Meić, Adam Vidović i Tomislav Fačini (bas). Izvode djela samih početaka europske glazbe, ali i najsuvremenije opuse domaćih i inozemnih skladatelja, što su i pokazali ovim nastupom.
Preksinoćnji su koncert otvorili izvedbom frottole "Tutto el Mondo" Fillipa de Lurana, čime su na prvu loptu osvojili publiku. Potom su se povukli u sakristiju, gdje je za orguljama Pavao Mašić izveo Frescobaldijevu "Messa della Madonna", ranobaroknu misu uz povremenu glasovnu pratnju ansambla.
Vrativši se na scenu, ansambl je nastavio repertoar Pulitijevom skladbom "Canta bell'alba". Riječ je o talijanskom skladatelju koji se vrlo rano doselio na istarski poluotok, gdje je i proveo ostatak života, a bio je najvažnija osoba u glazbenom životu Istre u prvoj polovici 17. stoljeća. Zanimljiv je podatak da se Gabriello Puliti dolaskom u Istru susreo sa skromnijim glazbenim mogućnostima lokalnog stanovništva te je bio ponukan pisati manje zahtjevne skladbe za izvođače.
Antiphonus su svoju virtuoznost pokazali i u Usperovoj "Haet Dies" izvedenoj uz pratnju orgulja. Za razliku od Pulitija, Porečan Francesco Sponga Usper radni je vijek proveo u Veneciji kao orguljaš raznih venecijanskih crkava.
Uslijedile su izvedbe madrigala "Ecco mormorar l'onde" i "Zefira toma" C. Monteverdija te "Moro, lasso" G. da Venose, gdje je ansambl pokazao tehničko umijeće i vrsnu interpretaciju tog iznimno zahtjevnog glazbenog materijala. Uslijedio je i suvremeni repertoar - "Magnificat" i "Bogorodice djevo" Arvoa Parta. U funkciji instrumentalnih intermezza Mašić je odsvirao "Rondo con imitazlone dei campanelli" G. Morandija i "Canzonu" BWV 588 J. S. Bacha.
Koncert je završen Luranovom "Ne le tue braze" i modernom bitinadom "El Gianeico", skladbom prominentnog rovinjskog skladatelja i pedagoga Massima Brajkovića, koji je osobno čestitao izvođačima. Program ansambla Antiphonus ostvaren je zahvaljujući podršci Ministarstva kulture Republike Hrvatske.
MIHAELA MEDIĆ
GLAS ISTRE, 02.07.2011