DEDIĆEV S(P)RETAN SUSRET S BACHOM
Nakon sto su prošle godine na Festivalu barokne glazbe - BaRoMusu pijanist Matija Dedić i saksofonist Željko Kovačević za temelj svojoj kreaciji izabrali fragmente iz zbirke "Chitara Octochorda (1701.)". preksinoć je Dedić pred brojnom publikom u crkvi Franjevačkog samostana, a također sklopu BaRoMusovog koncertnog ciklusa, odlučio "susresti Bacha". Programom naslovljenim "Matija Dedić meets Bach" prihvatio se zahtjevnog i privlačnog izazova koji na svojevrstan način programski nameće festival, rezultat njegovih manipulacija ogledalo su onog što BaRoMus jest i što se uspješno trudi ostati.
Barokna literatura svojim propozicijama i odlikama ostavlja otvoren (doduše zacrtan) prostor za improvizaciju, kreativno tretiranje terne i za postupke koji dodiruju područja slobodnog interpretiranja zadanog materijala. Povijesno osviještene i promišljene reprodukcije poštuju i koriste takve prilike, a svoju je, na osobit, prepoznatljiv način iskoristio Matija Dedić. Poslužio se J. S. Bachovim djelima za instrumente s tipkama: "Engleskom suitom br. 2 u a-molu; BWV 807"; izborom iz "Das Wohltemperierte Klavier erster teil, BWV 846-893"; "Koncertom u f-molu, BWV 1056" i "Koncertom u d-molu, .BWV 1059".
Prednosti Dedićevog pijanističkog profila - koje se otkrivaju tehnički stabilnom imposturom, senzibilitetom i muzikalnošću za razumijevanje i najraznovrsnijih rukopisa - omogućuju prije svega kvalitetan pa i raritetan glazbeni događaj i ugođaj, a pridoda li se tomu činjenica njegovog pažljivog i studioznog pristupa svakoj novoj temi, neupitan je uspješan ishod njegovih nastupa.
Uz spomenuto valja, međutim, dodati da je Dedićev izraz konkretan, da mu nisu strani izleti u virtuozno prenaglašavanje onih detalja i fraza koje omogućuju poigravanja cjelokupnom arhitektonikom kompozicije. Takve smo imali prilike primijetiti i preksinoć, no unatoč njima, a zbog maštovitog i spretnog "susretanja" s Bachom, Matija Dedić je i ovim rovinjskim gostovanjem potvrdio status jednog od najprominentnijih hrvatskih pijanista. Ispraćen je opravdano glasnim aplauzom zadovoljnih posjetitelja.
Sljedeća produkcija BaRoMusa na rasporedu je već večeras u 21 sat u crkvi Franjevačkog samostana. Zagrebački kvartet saksofona dolazi s programom naslovljenim "Sax to Barogue II", a čine ga kompozicije: J. S. Bacha, S. Dedića, G. Ligetija i G. F. Handela. Ulaz na koncert, čiju realizaciju podupire Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, besplatan je.
NUŠA HAUSER
GLAS ISTRE, 08.07.2010.