Snimi svoju školu kao svoju u Okučanima (Brodsko-posavska županija) 10. listopada 2024. godine

Radionica „Snimi svoju školu kao svoju“ održana je 10. listopada 2024. godine u Osnovnoj školi Okučani. Na radionici je sudjelovalo 12 učenika od 5. do 8. razreda i odgojno-obrazovna djelatnica Klara Sarčević. Radionicu su vodili Saša Ban i Nevenka Sablić.

Radionica dokumentarnog filma, koju su vodili redatelj Saša Ban i scenaristica Nevenka Sablić, imala je za cilj upoznati djecu s procesom nastanka dokumentarnog filma te ih aktivno uključiti u sve faze rada. Radionica je trajala 3 sata i bila je podijeljena u tri cjeline.

Prvi dio radionice bio je posvećen kratkom uvodu u dokumentarni film, istraživanju teme i rada na scenariju. Djeca su vrlo brzo definirala prostore po školi koje bi voljeli snimiti te odmah postavila razrađen plan kretanja. Željeli su pokazati WC, učionicu glazbenog i hrvatskog jezika, dvoranu za tjelesni, dućan s rukotvorinama, a željeli su završiti pred spomenikom poginulim braniteljima koji se nalazi ispred ulaza u školu.

Tijekom snimanja djeca su bila vrlo iskrena i trudili su se što bolje približiti prostore škole kroz aktivnosti koje se odvijaju u svakom od njih. U školskom WC-u pokazivali su kako se odvija dinamika druženja, vježbanja, skrivanja itd. U omiljenoj učioni iz glazbenog svirali su i predstavili instrumente koje koriste. Za scenu u dvorani dvije djevojke obukle su dresove škole, a jedan od polaznika je otkrio da voli raditi intervjue. Voditelji radionice omogućili su učenicima korištenje opreme za snimanje slike i zvuka, što je konkretiziralo razmjenu ideja o tome kako se situacije mogu snimiti na različite načine.

Treći dio radionice obuhvatio je pregled prikupljenog materijala. Razgovaralo se o ulozi montažera, a ključno u razgovoru je bilo osvijestiti da je montaža, kao i snimanje, stvar perspektive autora i njegove moralne odgovornosti.

Snimljeni materijal može poslužiti kao obrazovni resurs koji učenici mogu ponovno gledati, jer su u njemu integrirane upute i razgovori o režijskim postupcima, što može poslužiti kao mogući nastavak učenja o dokumentarnom filmu unutar izbornih školskih aktivnosti.