​Tri sestre u Orahovici (Virovitičko-podravska županija) 3. lipnja 2024. godine


Predstava Tri sestre i radionica Reći ću ti tijelom održale su se u Srednjoj školi Stjepan Ivšić u Orahovici, 3. lipnja 2024. godine. Predstavu je gledalo 100 učenika od 1. do 4. razreda, gimnazijskog smjera i strukovnog smjera fizioterapeutski tehničar, uz pratnju odgojno-obrazovnih djelatnika Vlade Karakaša, Pava Leka, Sanje Karafa, Damira Naimenika i Ive Sumrasa.

Predstavu, po motivima istoimene drame A.P. Čehova u produkciji Teatra &td iz Zagreba, izvele su plesačice suvremenog plesa Ivana Pavlović, Martina Tomić i Petra Chelfi.
Predstava je lišena dramskog teksta te je on translatiran u neverbalni izvedbeni kod. Karakterna obilježja triju sestara kao i atmosfera cijelog dramskog djela izgrađeni su isključivo jezikom pokreta izvođačica.

Nakon predstave izvođačice su vodile radionicu za 13-ero učenika 2. razreda gimnazijskog smjera. Kroz razgovor na početku radionice pokušalo se učenicima približiti što je to suvremeni ples, kako nastaje predstava suvremenog plesa i kako se ples i pokret mogu koristiti u kreativnom procesu. Također, učenici nisu čitali Čehovljeva djela pa je bilo zanimljivo razgovarati o njihovom doživljaju predstave. Kroz dijalog se ustanovilo koji su to aspekti koje su oni prepoznali u atmosferi predstave, a koji su bitni kao specifičnost te povijesne epohe u književnosti te su kroz radionicu iskusili postupke koji u kazalištu omogućuju prijenos određenih fenomena u fizičke kvalitete. Dalje se kroz radionicu s učenicima igralo igre koje osvještavaju tijelo u odnosu na prostor i ostale ljude koji nas okružuju. Najviše su se zainteresirali za vježbe koje potiču stvaranje povjerenja, a koje mi kao plesači koristimo u svakodnevnom radu kao bazu za daljnji  rad. U zadnjem dijelu radionice učenici su kroz improvizaciju i dobivene upute, koristeći rekvizitu iz prikazane predstave imali priliku sami razvijati svoj plesno-izvedbeni vokabular te uprizoriti određene dramsko-plesne zadatke.

Iako su  na početku radionice učenici bili skeptični prema ideji da će uspjeti u zadatku, njihova otvorenost i motivacija dovela ih je do vrlo angažiranog sudjelovanja u radionici i do zanimljivih izvedbenih rješenja.