Moj komadić svemira u Trnavi (Osječko - baranjska županija) 20. lipnja 2024. godine


Radionica Sve(i)mir - Putovanje kroz svemir održana je 20. lipnja 2024. godine u Osnovnoj školi J.J. Strossmayera u Trnavi. Na radionici je sudjelovalo 13 učenika i jedan odgojno-obrazovni djelatnik. Radionicu je vodila akademska slikarica Nina Bešlić.

Radionica je bila podijeljena u 5 dijelova, a učenici su realizirali svoju prvu umjetničku instalaciju na temu svemira. U prvom dijelu učenici su kroz razgovor i maketu svemira koja se kreće upoznali Sunčev sustav i Mliječnu galaksiju. Aktivno su sudjelovali u razgovoru s voditeljicom i razmjenjivali svoja znanja o temi. Nakon što su se upoznali s planetima, zvijezdama, kometima, gibanjima planeta i bojama u svemiru uslijedila je likovna igra povezana s temom.

U drugom dijelu radionice učenici su s bojom i različitim slikarski alatkama oblikovali trodimenzionalne ploče oslikavajući planetarne maglice, nebeska tijela i njihovo gibanje s pomoću točaka, crta i različitih likova. Svaka grupa učenika je imala svoj „djelić svemira“ koji su trebali oblikovati te kasnije integrirati u zajedničku instalaciju. Nakon što su pripremili „maglice“ u trećem dijelu radionice oblikovali su planete i sunce od stiropornih kugli i zalijepili ih u svoje „djeliće svemira“. Svaka planetarna maglica nosila je po jednu ili dvije planete ili satelit kako bi u zajedničkoj kompoziciji dobili cjelovito djelo. U četvrtom dijelu radionice montirali su svjetleće lampice na svoje svemire i tako simulirali zvijezde koje svijetle. Nakon što je svaki „djelić svemira“ bio gotov u petom dijelu su realizirali „prostorna zviježđa“ oblikovana od različitih veličina kuglica i štapića. Zviježđa su integrirali u svoje maglice i planete. Učenici su se kretali u dvodimenzionalnoj i trodimenzionalnoj stvarnosti umjetničkoga djela, a finalni rad je izgledao poput svemirske scenografije u koju se moglo ući.

Učenici su kroz radionicu proširili znanja o svemiru, razvijali su imaginaciju i upoznali se s apstrakcijom u likovnom govoru. Naučili su kako likovni zadaci mogu biti kreativni, zabavni i kako se mogu različiti materijali i tehnike koristiti u realizaciji određene teme.