Sa studentima likovne akademija posjetili smo Šipan (Dubrovačko-neretvanska županija) 5. listopada 2023. godine


U Područnoj školi Šipan u Šipanskoj luci 5. listopada 2023. godine održana je likovna radionica Diorame našeg kraja. Na radionici je sudjelovalo 14-ero djece od 5. do 8. razreda sa učiteljicom hrvatskog i engleskog jezika Brankom Granić.
Radionicu je vodila Nina Licul, viša asistentica sa Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci uz studente 2. godine diplomskog studija Likovne pedagogije Stelu Stapić, Valentinu Vukmanić, Helenu Mihalić i Dominika Višnjića.

Tim s Akademije u Rijeci upoznao se sa nekim učenicima predmetne nastave već u autobusu koji ih je vodio do Šipanske luke. No, formalno upoznavanje je uslijedilo u školi - učenici od 5. do 8. razreda okupili su se u učionici, pripremili klupe za rad u grupama i dobili bedževe za uspomenu na gostovanje. Prije praktičnog dijela radionice, učenici su kroz vođenu priču otkrili posebnosti primorsko-otočkog krajolika u kojem žive. Studenti su otkrili da se stanovnici Šipana većinom bave ribarstvom i to prenose na mlađi naraštaj. Nevjerojatna je raznolikost i njihovo poznavanje morske faune, tehnika i alata ribarenja. Učenici su otkrili kako u njihovom šumskom kraju obitavaju i čagljevi.

Nakon uvodnog razgovora, učenici su naučili malo više o dioramama i njihovoj izradi, a jedan učenik je već iskazao svoje iskustvo u izradi diorama. Diorame su trodimenzionalni modeli različitih prizora (povijesnih događaja, gradskih pejzaža ili prizora iz prirode) - u ovom slučaju krajolika.

Tijekom praktičnog dijela radionice, učenici su međusobno surađivali u grupama sa ciljem izgradnje diorame njihovog primorsko-otočkog krajolika. Učenici su slušali dalmatinske pjesme tijekom rada, kako bi ugođaj bio potpuniji. Gradili su prostorne planove unutar pripremljenih kutija, a koji odražavaju raznolikost njihovog krajolika. Prikazali su brdsko-šumski predio u različitim tonovima zelene, plažu, mol i more, brodove i ribare koji bacaju mrežu, podmorje i ribe: murinu, periske, hobotnice i lignje, nebo i sunce... Raznolikost je naglašena i različitim materijalima: špagom, rebrastim kartonima, debljim i tanjim filcom, svilenim papirima i raznim izrađenim teksturama. Učenici su iskazali zadovoljstvo, interes i visoku kreativnost u izvedbi diorama. Na svoje diorame su se na kraju potpisali, te je izvršena kratka analiza svake diorame i cjelokupne radionice.  Diorame su fotografirali, te ih izložili u hodnik škole kako bi ih svi prolaznici mogli vidjeti.

Cjelokupan dojam može se opisati pozitivnim - prijateljskim, intimnim i radosnim, a nadasve kreativnim školskim okruženjem kojemu doprinose topli i predani učitelji koji poučavaju srcem.