Oda drveću u Vinkovcima (Vukovarsko-srijemska županija) 16. svibnja 2023. godine
Radionica Oda drveću gostovala je 16. svibnja 2023. godine u Osnovnoj školi Bartola Kašića u Vinkovcima. Na radionici je sudjelovalo 20 učenika 5. i 7. razreda te voditeljica školske knjižnice Tihana Kordić. Radionicu su vodile vizualne umjetnice i likovne pedagoginje Jelena Kovačev, Valerija Djanješić i Helena Rubčić.
Oda drveću ekološka je radionica posvećena suživotu čovjeka i prirode. Kao glavni motiv i okosnica radionice uzeto je stablo te se ono provlači u tri koraka: izrada papira od recikliranog materijala, aktivno promatranje školskog dvorišta te izrada kolažiranog drveta od pulpe.
Nakon predstavljanja voditeljica i upoznavanja s polaznicima započeo je razgovor o važnosti drveća za opstanak ljudi te o blagodatima koje nam šume svakodnevno pružaju. Uslijedila je demonstracija prvog koraka radionice - izrade papira. Voditeljice su svaki od koraka prvo demonstrirale, ponovile te je krenuo proces izrade papira u grupama. Učenici su proces odmah upamtili i izradili nove papire od onih starih, otpadnih. Izrađeni papiri vješali su se u prostoru da bi se osušili.
Za vrijeme sušenja papira učenici su pozvani u školsko dvorište. Tamo su imali vođeno promatranje okoline te je uslijedio razgovor o biljkama, drveću i cvijeću koje ih okružuje. Uz to naglasak je bio na drugim osjetilima te su učenici žmireći osluškivali zvukove, a potom su se prisjećali boja i tekstura koje u prirodi mogu pronaći. Pozvani istraživati, učenici su skupili prirodne materijale koje su zatim crtali.
Inspirirani prirodom vratili su se u prostor školske knjižnice gdje su ih dočekale radne postaje. Uslijedila je kratka analiza njihovih crteža koji su služili kao skica za treću etapu radionice - izradu drveta od pulpe. Radom u grupi nastala su četiri likovna rada koja će naknadno biti obojana i izložena u prostoru škole.
Na samom kraju uslijedio je razgovor s polaznicima o tome što su naučili te dijeljenje dojmova o radionici. Učenici su kući otišli sretni zato što su naučili novu tehniku, gledali prostor školskog dvorišta drugim očima, bili na svježem zraku i što je najvažnije, učili na temelju vlastitog iskustava.