Otvoren hrvatski paviljon „Same as it Ever Was“ na najuglednijoj međunarodnoj izložbi arhitekture – 18. Venecijanskom bijenalu

 © Bosnić + Dorotić

Same as it Ever Was“ Mie Roth i Tončija Čerine prostorna je kompozicija hrvatskog paviljona na najuglednijoj međunarodnoj izložbi arhitekture –  18. Venecijanskom bijenalu, čije je ishodište močvarno područje Lonjskog polja, gdje kulturni krajolik nastaje stoljetnom simbiozom prirode, koja je u stalnoj mijeni, i zajednica koje mu se prilagođavaju. Instalacija uključuje fizičke i virtualne segmente izravno vezane uz fenomene polja, odnosno njihovu interpretaciju koja postaje sredstvo za razumijevanje povezanosti prirode i kulture.

Projekt je zamišljen kao oda ambijentima suživota divljeg i domaćeg, prirodnog i proizvedenog, živog i neživog, a odgovara na temu „The Laboratory of the Future“ koju je postavila kustosica ovogodišnjeg bijenala  Lesley Lokko, kao kontinuiranog interdisciplinarnog procesa usmjerenog prema promjeni pristupa djelovanju u prostoru, s fokusom na alternativne budućnosti.

Povjerenici su ovogodišnjeg nastupa arhitekti Mia Roth i Tonči Čerina, a multidisciplinarni autorski tim koji je koncipirao i realizirao projekt čine arhitekti Mia Roth, Tonči Čerina i Luka Fatović te dizajneri Vedran Kasap, Ozana Ursić, Niko Mihaljević i Ivica Mitrović.

Čestitavši autorima na projektu, ministrica kulture i medija dr. sc. Nina Obuljen Koržinek naglasila je prigodom otvorenja kako je prisutnost na Venecijanskom bijenalu prilika za promidžbu hrvatske kreativnosti, ali i promišljanje o trenutku u kojem živimo. Upravo stoga Ministarstvo posebnu pozornost posvećuje ovom zahtjevnom projektu, dodala je ministrica, jer je to izvrsna prilika da se internacionaliziraju i kontekstualiziraju pozicije hrvatskih umjetnika i svih onih koji oblikuju naš okoliš. Pripadamo generaciji koja mora pokušati preokrenuti trendove kako bismo osigurali održiv razvoj koji će sačuvati generacije koje dolaze iza nas, stoga je suživot s prirodom, odnosno arhitektura koja se nadopunjuje s prirodom, ono što nam je potrebno u svim segmentima našeg razvoja, zaključila je ministrica.
 
Program svečanog otvorenja hrvatskog paviljona, jednog od 63 nacionalna paviljona na ovogodišnjem bijenalu, započeo je prezentacijom i okruglim stolom na kojem su sudjelovali Martin Avila (Konstfack, Stockholm), Harriet Harriss (Pratt Instiitute, New York) te James Auger (Crap Futures, ENS Paris-Saclay), a koji je moderirao Ivica Mitrović s Umjetničke akademije u Splitu.
 
Na niz lokacija (Venecija, Ljubljana, Split, Motovun, Milano te Lonjsko polje) kroz popratne aktivnosti te u suradnji s obrazovnim institucijama tijekom trajanja Venecijanskog bijenala održavat će se radionice kojima će se testirati buduće teme i aktivnosti u obrazovanju arhitekata, dizajnera i stručnjaka srodnih disciplina. Rezultati ovog programa, uz pripadajuće tekstove pozvanih gostiju, koji će opširnije istražiti navedene teme, bit će objavljeni na internetskoj stranici paviljona te u knjizi čija je promidžba, kao retroaktivan zapis rasprava, radionica i promišljanja, planirana za samo zatvaranje bijenala.
 
Projekt „Same as it Ever Was“ izabran je putem Javnog poziva, a Povjerenstvo je radilo u sastavu: Bojan Baletić, predsjednik Povjerenstva, Idis Turato, Maja Kocijan, Roman Šilje i Nevena Tudor Perković. Ministarstvo kulture i medija izdvojilo je 909.500,00 kuna, odnosno 120.711,39 eura, za produkciju i realizaciju ovog projekta te 90.000 eura za najam prostora.
 
Hrvatski paviljon „Same as it Ever Was“ na 18. Venecijanskom bijenalu moći će se razgledati od 20. svibnja do 26. studenog 2023. godine u prostoru Arsenala (Sestiere Castello, Campo della Tana 2169/F, 30122 Venecija).
 
Više o projektu „Same as it Ever Was“ može se pronaći na:

Web: sameasiteverwas.hr 
Facebook: facebook.com/CroatianPavilionVenice
Instagram: instagram.com/croatian_pavilion_2023/



Pisane vijesti | Društvo i zajednica