Ples, ples i samo ples u Moravicama (Primorsko-goranska županija), 14. listopada 2022. godine
Program „Magnetsko polje igre“ održan je 14. listopada 2022. godine u Kulturnom domu Željezničke tehničke škole Moravice za učenike i odgojno-obrazovne djelatnike Područne škole Nikole Tesle u Moravicama. Na programu je sudjelovalo 38 učenika i 4 odgojno-obrazovna djelatnika. Nakon predstave održana je Znanstveno-plesna radionica (Magnetsko polje igre). Radionicu je vodila Melita Spahić Bezjak.
„Magnetsko polje igre“ je multidisciplinarna plesna predstava nadahnuta Nikolom Teslom u izvedbi umjetnika Melite Spahić Bezjak, Larise Lipovac Navojec, Branka Bankovića i Maria Kovača te uz tehničko vodstvo Roberta Pavlića.
Predstava na zabavan i interaktivan način pronalazi dodirne točke i spaja umjetnost i znanost. Učenici su kroz predstavu bili upoznati s idejama i ulogama izvođača umjetnika. Kako predstava izvođački spaja pokret i ples, tekst, glumu, glazbu uz korištenje različitih scenografskih i tehničkih materijala i rekvizita bila je inspiracija za uključenje u radionički dio.
Znanstveno plesna radionica (Magnetsko polje igre) sadržajno nudi različite kreativne pristupe spajajući umjetnost i znanstvene teme iz same predstave koje se kroz različite igre, vježbe asocijacija i kreativne zadatke obrađuju na radionici. Kako su učenici bili pod dojmom predstave željeli su na radionici iskusiti kreativne potencijale i napraviti svoje vlastite kratke prezentacije.
Tako su se kroz radioničke igre magneta, igre asocijacija i pogađanja znanstvenika, igre osmišljavanja (strujnih) valova pokretima te igre izbora i spajanja riječi u pjesmu – učenici na praktičan i interaktivni način uključili u stvaralački i kreativni proces. Učenici su bili pod dojmom predstave te su se na radionici okušali u sviranju instrumenata i plesu. Jedan od voditelja radionice Branko Banković izabrao je grupu dječaka koji su naučili plesne podrške u akciji dizanja partnera. Time su učenici isprobali kako grupa može podići jednu osobu, kako je to biti u podršci ili davati podršku nekome.
Učenici koji su bili na predstavi i radionici imali su priliku naučiti tko su osobe važne za nastanak i proces rada na predstavi i za plesno kazalište. Upoznali su umjetničke i kreativne procese u radu na plesnoj predstavi te koje su poveznice umjetnosti i znanosti.