Predstava „Drugačiji“ i popratna radionica održani su 7. lipnja 2022. u Osnovnoj školi Vladimir Nazor u Čepinu. Na radionici je sudjelovalo 17 učenika od 7. – 8. razreda i jedan odgojno-obrazovni djelatnik. Radionicu je vodila Lidija Kraljić.
„Drugačiji” je predstava za tinejdžere koja se bavi pitanjem kako je to biti drugačiji. U tinejdžerskoj dobi tražimo svoje pravo
Ja. Ta je potraga u velikoj mjeri uvjetovana mišljenjem okoline koja je često okrutna. Nakon predstave slijedila je radionica.
Radionica je započela razgovorom o predstavi. Voditeljica radionice s učenicima je razgovarala jesu li doživjeli slične situacije, jesu li se nekad osjećali drugačijima od ostalih, koji je prizor iz predstave na njih ostavio dojam i zašto, što znači biti drugačiji itd.. Nakon razgovora slijedile su tri vježbe koje su vezane za tematiku predstave:
- SMRZNUTE SLIKE / GLASNE MISLI (3 grupe) - svaka grupa postavlja smrznutu sliku scene iz predstave koju su odabrali kao najdojmljiviju. Dodirom na rame lik iz smrznute slike oživi i ima monolog. Čuli smo razne monologe: Deanove navijače, nemoćne promatrače, nesvjesne profesore. Svaka slika bila je drugačija.
- IMPROVIZACIJE - manje grupe od 5 do 6 članova. Svaka grupa ima zadatak napraviti prizor TV emisije o problemu izrugivanja/ nasilja kod tinejdžera.
- STAVOVI - učenici su u sredini prostorije, voditelj najavljuje da zauzimanjem mjesta učenici iznesu svoje stavove. Oni koji se slažu ili im se situacija dogodila trebaju stati lijevo; oni koji se ne slažu, ili im se situacija nije dogodila staju na desnu stranu, oni koji se ne mogu odlučiti u sredini su. Iznose se različiti stavovi.
Radionica je završila razgovorom i osvrtom.