Agencija za elektroničke medije u suradnji s regulatorima i javnim obrazovnim ustanovama iz još šest zemalja Europske unije radi na razvoju interaktivnog digitalnog alata za evaluaciju razine medijske pismenosti učenika srednjih škola i poboljšanje njihova medijskog obrazovanja.
Projekt pod nazivom EduMediaTest sufinanciran je sredstvima Europske komisije kroz natječaj
Medijska pismenost za sve (Media Literacy for All). U projektu, predvođeni znanstvenicima sa Sveučilišta Pompeu Fabra iz Barcelone, sudjeluju regulatori audiovizualnih medijskih usluga iz Hrvatske (AEM), Slovačke (RVR), Francuske (CSA), Portugala (ERC) i Katalonije (CAC), te javne obrazovne institucije iz Grčke (Nacionalni centar za audiovizualne medije i komunikacije) i Irske (Dublin West Education Centar). Prvu fazu projekta čini ispitivanje razine medijske pismenosti učenika u dobi od 14 do 18 godina putem interaktivnog upitnika, dok će u drugoj fazi, usmjerenoj na podučavanje, biti ponuđeni obrazovni materijali s prijedlozima aktivnosti za razvoj medijske pismenosti, koje će nastavnici moći koristiti na temelju rezultata evaluacije učenika.
U pilot fazi projekta EduMediaTest, testiranje medijske pismenosti provest će se u partnerskim školama u Hrvatskoj, Francuskoj, Portugalu, Slovačkoj, Kataloniji/Španjolskoj, Grčkoj i Irskoj, a nakon što ga Europska komisija prihvati i odobri, upitnik će biti dostupan svima putem internetske stranice s otvorenim pristupom. Krajem ožujka već je obavljeno testiranje funkcionalnosti interaktivnog upitnika u svim državama uključenima u projekt, a u Hrvatskoj je takav test proveden u Hotelijersko-turističkoj školi u Zagrebu.
Tijekom svibnja ukupno će 12 srednjih škola diljem Hrvastke biti uključeno u testiranje razine kompetencije medijske pismenosti učenika. Upitnik EduMediaTesta bavi se, inače, medijskim znanjima i vještinama učenika i uzima u obzir višestruke dimenzije i pokazatelje koji čine brojne kompetencije poput razumijevanja medija, tehnologija, dekodiranja medijskih poruka, kritičkog razmišljanja, vizualnog i jezičnog izražavanja, produkcije medijskih sadržaja, estetike i društvenih vrijednosti. Alat koji razvijaju partnerske ustanove iz sedam zemalja Europske unije pomoći će pri procjeni sposobnosti učenika da prepoznaju dezinformacije i manipulacije, otkriju skrivene interese u vijestima, uoče stereotipe te ih potaknuti na razumijevanje i odgovorno ponašanje u vezi s autorskim pravima.
“Rezultati istraživanja pomoći će nam da razumijemo što mladi ljudi misle i koliko znaju o tradicionalnim medijima, društvenim mrežama i digitalnim platformama, a škole će dobiti uvid u razinu medijske pismenosti učenika, njihove medijske kompetencije i sposobnost primjene naučenog tijekom školovanja. Istraživanje će nam poslužiti i za daljnji razvoj naših projekata medijske pismenosti, a može biti i podloga za razvoj preporuka za donositelje odluka na području medijskog obrazovanja”, izjavio je zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović.
Projekt EduMediaTest podupire i Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a upitnik razvijen u sklopu projekta pružit će vrijedne podatke o razini medijske pismenosti srednjoškolaca, načinu njezina stjecanja i utjecaju sociodemografskog okruženja. Na temelju tih podataka moći će se razvijati daljnje aktivnosti i obrazovni materijali za primjenu u školama.
Pisane vijesti