Hrvatski Desk Kreativne Europe — uredi MEDIA i Kultura u okviru svoje suradnje svakoga mjeseca zajednički imenuju kreativne ambasadore, a sada u prosincu predstavljaju pregled svih kreativnih ambasadora imenovanih u 2019. godini.
Prvim kreativnim ambasadorom u 2019. godini imenovan je
Goran Golovko, nagrađivani kazališni redatelj i izvanredni profesor Umjetničke akademije u Splitu koji je omogućio HNK-u Split, čiji je intendant bio od 2014., a v. d. intendanta od 2018. do 2019. g., sudjelovanje u europskom projektu suradnje
HERITART, za koji su sredstva osigurana iz Programa Kreativna Europa — Potprograma Kultura.
U mjesecu ožujku kreativnim su ambasadoricama proglašene
Edita Bilaver i Ivana Jakobović Alpeza, voditeljice udruge Djeca susreću umjetnost, koja djeluje u okviru filmskog programa
Sedmi kontinent s misijom razvoja svijesti o filmskoj umjetnosti kod djece i mladih. Surađuju na švedsko-belgijskom projektu
Film u bolnici, koji je od 2017. korisnik potpore Potprograma MEDIA u kategoriji poziva
Promidžba europskog filma putem interneta.
Ambasadorica mjeseca travnja bila je
Ružica Gelo Ciglenečki, utemeljiteljica i ravnateljica Glazbene škole Bonar, koja od osnutka 2015. godine organizira
Zagreb Guitar Festival. U istom se okrilju postupno razvila ideja
Eurostringsa – prve europske platforme europskih festivala klasične gitare, kojoj je odobreno četverogodišnje sufinanciranje Kreativne Europe, Potprograma Kultura. Bonar je bio i hrvatski predstavnik jedinstvenog simfonijskog orkestra
United Children Philharmonic Orchestra, koji je povezao djecu iz različitih zemalja.
U svibnju je kreativnim ambasadorom imenovan hrvatski grafički dizajner i umjetnik
Slaven Lunar Kosanović koji je izlagao u mnogim velikim svjetskim gradovima. Osim crtanja i slikanja grafita, istaknuo se i klasičnim tehnikama slikanja kistom. Sudjelovao je u aktivnosti značajnog interdisciplinarnog projekta
CreArt, koji podupire Program Kreativna Europa, a jedan je od partnera i Hrvatsko društvo likovnih umjetnika.
Kreativnom ambasadoricom u lipnju proglašena je producentica
Animafesta Matea Milić.
Animafest Zagreb osnovan je 1972., a od 2007. organizaciju preuzima produkcijska kuća Hulahop. Godine 2008., kada Hrvatska postaje članicom Potprograma MEDIA,
Animafest Zagreb bio je prvi hrvatski korisnik s uspješnom prijavom na jedan od njegovih poziva.
Igor Mirković, umjetnički direktor
Motovun Film Festivala, bio je kreativni ambasador u mjesecu srpnju. Festival, čiji je fokus na igranim, dokumentarnim i kratkim filmovima, ali koji nudi i puno popratnih sadržaja, osnovan je 1999. kao odgovor na dominaciju holivudskih filmova u hrvatskim kinima. Njegovu je važnost prepoznao i Potprogram MEDIA omogućivši mu potporu 2014. i 2015. godine. Od ove godine MFF djeluje kao partnerski festival Europske filmske akademije.
U kolovozu je titulu kreativnog ambasadora nosio
Saša Božić, kazališni redatelj i dramaturg te pomoćnik intendantice
Dubrovačkih ljetnih igara. Umjetnički je direktor projekata
Port of Dreamers i
Future Epics, koji su provedeni u jubilarnoj 70. godini
Igara.
Kreativna ambasadorica u rujnu
Ankica Jurić Tilić vodi producentsku tvrtku Kinorama, specijaliziranu za igrane filmove, čiji je autorski tim sastavljen podjednako od već priznatih autora i debitanata. Prvi hrvatski film koji je dobio potporu Potprograma MEDIA bio je upravo Kinoramin dječji film
Koko i duhovi, a 2011. Kinorama postaje i prvom hrvatskom producentskom tvrtkom koja je dobila potporu u kategoriji poziva namijenjenog razvoju skupnih projekata.
Tamara Curić i Larisa Navojec, osnivačice i voditeljice umjetničke organizacije Plesni centar TALA, koji od 2000. popularizira suvremeni ples među djecom, mladima i odraslima, kreativne su ambasadorice u listopadu. UO Plesni centar TALA sudjelovala je u projektu
Life Long Burning, a o uspjehu najbolje svjedoči potpora Potprograma Kultura nastavku projekta pod nazivom
Life Long Burning – Towards a Sustainable Eco-System for Contemporary Dance in Europe (2018. – 2022.).
>>> deskkultura.hr
Pisane vijesti