Crno-bijeli meandri u Drenju (Osječko-baranjska županija) 7. lipnja 2019. godine
U Drenju, 7. lipnja 2019. godine, gostovao je program Ministarstva kulture Ruksak (pun) kulture s radionicom Igraj s Kniferom!. Na radionici održanoj u Osnovnoj školi Drenje sudjelovalo je 20 učenika od 5. - 8. razreda. U određenim dijelovima radionice pridružile su se učiteljica hrvatskog jezika i knjižničarka.
Radionica Igraj s Kniferom! pokrenuta je kako bi upoznala učenika s umjetničkim radom istaknutog osječkog slikara Julija Knifera. Namjera je približiti suvremene umjetničke procese i koncepte osnovnoškolskim učenicima kroz iskustvo kreativnog rada na temelju već postojećih Kniferovih umjetničkih djela.
Sve aktivnosti su organizirane oko različitih oblika igara i didaktičkih materijala koje su izradili studenti Umjetničke akademije u Osijeku. U prvom dijelu radionice prezentiran je film o umjetniku, kratko izlaganje i razgovor s učenicima. U drugom dijelu radionice uslijedile su različite aktivnosti. Posebno zadovoljstvo kreativnog rada iskusili su u dijelu radionice u kojem prolaze Kniferovu metodologiju crtanja, točno određenim grafitnim olovkama (protokolarna monotonija).
Nakon protokolarne monotonije, uslijedile su razne igre. Učenici su bili podijeljeni u grupe. Jedna od igara bila je memori, svima poznata pravila, kao i cilj igre. Na karticama su se nalazili autoportreti Julija Knifera koje je radio svaki dan. Nakon kratkog upoznavanja s autoportretima, učenicu su se krenuli igrati. Jedan dio učenika slagao je meandar u prostoru - razmišljanje izvan granice slike. Nakon što su složili meandar odlučili su ga iskoristiti te se provlačiti. Drugi učenici igrali su računalnu igru Julije Knifer u tri nivoa. Najveće oduševljenje učenika bila je upravo računalna igra Julije Knifer.
Posebno zanimanje iskazali su za slaganje Kniferove kocke koja je napravljena prema Rubikovoj kocki samo što ima isključivo crna i bijela polja. Morali su složiti mendričan oblik barem s jedne strane tako da se mogu povezati s meandrima na drugim kockama.
Radionica je ukazala na uspješnost neformalnog oblika učenja u obliku radioničke nastave koja nije dovoljno uključena u nastavni proces. Svi sudionici radionice bili su u prilici iskusiti interaktivnost i dvosmjernost obrazovnog procesa, u kojem ne uče samo učenici od nastavnika, nego i učeničke spoznaje proširuju naše viđenje umjetničkih djela.