Održan 2. Hrvatski radijski forum

U prigodi obilježavanja Svjetskog dana radija, održan je 2. Hrvatski radijski forum u organizaciji Udruge Hrvatski radijski forum i HUP – Koordinacije komercijalnih radio postaja, u srijedu, 13. veljače 2019. godine, u Hrvatskoj akademiji znanosti i umjetnosti. 

Ministrica kulture dr. sc. Nina Obuljen Koržinek kao izaslanica predsjednika Vlade Andreja Plenkovića najavila je otvaranje javne rasprave o medijskoj strategiji paralelno s revizijom zakonodavstva i iznijela osnovne smjernice medijske politike.

Predstavivši okvire medijske strategije čiji će nacrt kroz nekoliko tjedana biti pušten na javnu raspravu, ministrica je istaknula osnovne smjernice svih dijelova medijskih politika, uz reviziju institucionalnog okvira.  Kao glavne teme ministrica navodi ulaganje u kvalitetno novinarstvo, njegovo poticanje, uređivanje pitanja koncentracije, kao i pitanja novijih fenomena vezanih uz konzumaciju.

„Ne smijemo zaboraviti kolika je uloga medija u izgradnji naših demokratskih društava, u čuvanju našeg nacionalnog i kulturnog identiteta. Svjesni smo da nam iz tog smjera dolazi velika opasnost, da nam odrastaju generacije kojima ćemo, ako ne budemo čuvali prostor u kojemu se mogu izraziti hrvatski kreativci, novinari, umjetnici i autori, ugroziti pravo da stvore svoje osjećaje i odnos prema društvu u cjelini", rekla je ministrica i čestitala Svjetski dan radija.

Obzirom na mijenjanje navika publike, ministrica je istaknula kako je bitno analizirati tržište i dodati  određene instrumente podrške, kako bi se mediji mogli prilagoditi obzirom na sve manju konzumacija linearnih medijskih sadržaja. Proces donošenja medijske strategije odvija se paralelno s izradom Nacionalne razvojne strategije Republike Hrvatske do 2030. godine, a započele su i pripreme revizije zakonodavstva. U ovoj godini planira se donošenje Zakona o elektroničkim medijima, Izmjene Zakona o Hini, a slijedeće godine i krovni Zakon o medijima.


FOTO: Hrvatski radijski forum

Izaslanica predsjednika Hrvatskoga sabora i članica saborskog Odbora za informiranje, informatizaciju i medije Irena Vuksanović Petrijevčanin naglasila je da su za uspješnu prilagodbu medija bitna dva preduvjeta - financijska sredstva i poticajna legislativa.

„Zakonodavni medijski okvir trebao bi uvažavati specifičnosti pojedinih vrsta radija te komercijalnim radijima omogućiti veću fleksibilnost u prilagodbi programa očekivanjima i željama tržišta. Važno je stvoriti takav regulatorni okvir koji će i komercijalnim radijima omogućiti da opstanu i održivo posluju", naglasila je predsjednica HUP-a Gordana Deranja.

Predsjednik Vijeća za elektroničke medije Josip Popovac naveo je da u Hrvatskoj ima 35 televizijskih kanala, 155 radijskih, 330 elektroničkih publikacija i na Pay TV platformama i internetu još dodatnih 82 kanala, od čega osam radijskih. Ukupni prihodi 155 radijskih postaja iznose otprilike 470 milijuna kuna. Ukupno medijsko tržište procijenjeno je negdje, zajedno s Hrvatskom radiotelevizijom, na otprilike dvije milijarde kuna, kazao je Popovac. Najavio je da će ove godine iz Fonda za pluralizam biti izdvojeno 15,3 milijuna kuna za različite projekte radijskih nakladnika. (MK/Hina)


FOTO: Ivan Dabac


FOTO: Ivan Dabac

Najave