Orijentacijska radionica za natječaj razvoja publike

S ciljem povećanja broja kvalitetnih prijava na Javni poziv za programe koji potiču razvoj publike u kulturi, koji će zbog velikog interesa korisnika i uspješno provedenog pilot projekta postati redoviti natječaj Ministarstva kulture, u utorak, 9. listopada 2018. godine, u Muzeju Mimara održana je orijentacijska radionica za potencijalne buduće prijavitelje. 

     

FOTO: HINA

Pilot-poziv objavljen je prošle godine, a s obzirom na veliki odaziv predviđena sredstva povećana su s 500 tisuća kuna na nešto više od milijun kuna.
Prijavilo se 578 udruga, umjetničkih organizacija i umjetnika čime su premašena naša očekivanja, pa smo, kako bismo zadovoljili tako velik interes, morali povećati planirana sredstva", rekla je voditeljica programa Maja Zrnčić. Na pilot natječaju bilo je odobreno ukupno 28 programa iz svih područja kulturnoga i umjetničkoga djelovanja - glazba, kazalište, film, vizualne umjetnosti, ples, baština, muzeji, književnost), a najviše s područja kazališne djelatnosti i plesa.

Razvoj publike je top tema u Europi i kod nas, to su svi oni programi koji pokušavaju zadržati staru publiku i privući novu, ali i koji senzibiliziraju mlade ljude za vrste umjetnosti koje im možda nisu dostupne te su s područja koja nemaju dovoljan pristup kulturnim i umjetničkim programima, kao i oni koji se odnose na ranjive skupine", objasnila je Zrnčić. Kao posebnu vrijednost javnog poziva izdvojila je što su se prijavljivali programi i iz mjesta s niskim indeksom razvijenosti. 

Kod izbora se vodilo računa o kvaliteti, izvornosti i inovativnost predloženog programa, promicanju interkulturnog dijaloga, stručnoj utemeljenosti i ekonomičnosti, ali i o regionalnoj rasprostranjenosti. Razvoj publike je dugoročan proces čiji se rezultati vide tek nakon nekoliko godina", dodala je, podsjetivši kako Ministarstvo kulture podupire razvoj publike i kroz program Ruksak (pun) kulture".



Članovi prošlogodišnjeg stručnog povjerenstva za odabir programa na radionici su budućim korisnicima predstavili primjere dobre i loše prakse kod prijave na natječaj, te upozorili na najčešće greške, poput one da se prijavljuju redovite djelatnosti i 'opis posla', a ne posebni programi za razvoj publike. Član stručnog povjerenstva zadužen za kazalište, Darko Lukić, govorio je o primjerima loše prakse, upozorivši na sve ono što prijavitelji ne bi trebali raditi kod prijave na natječaj. Najveći problem je bio da korisnici nisu dobro razumjeli što su aktivnosti za razvoj publike i najčešće su prijavljivali svoje redovite djelatnosti", rekao je.

U zadnjem dijelu radionice predstavljano je i nekoliko primjera dobre prakse koji su dobili sredstva na prošlogodišnjem pozivu. Svoja su iskustva podijelili i ostali članovi stručnog povjerenstva, Ksenija Zec (ples), Diana Nenadić (medijsko područje i film) te Tanja Kalčić, voditeljica programa razvoja publike u okviru programa Učionice Rijeka 2020. Javni poziv za 2019. bit će objavljen krajem ove godine.  (MK/Hina)
 

Najave