Na put oko svijeta uz pomoć kreativnih globusa na Hvaru (30. svibnja 2018. godine)

Radionica „Svijet u mojim bojama - učenje o djelu suvremenog umjetnika Dimitrija Bašičevića Mangelosa“ održana je 30. svibnja 2018. godine u Osnovnoj školi Hvar. Na radionici je sudjelovalo 23 učenika u dobi od 7 do 10 godina (od prvog do četvrtog razreda osnovne škole) te 2 odgojno-obrazovnih djelatnika Ivana Visković i Ines Buzolić.

Učenike i nastavnice pozdravile su predstavnice Udruge ECHO, a nakon uvodnog govora, sudionicima se predstavila i voditeljica radionice Ivana Kostić.

Voditeljica je razgovarala s učenicima o tome što je umjetnost, za koje su poznate umjetnike čuli te im je postavila pitanje znaju li što se nalazi na globusima, zašto ih koristimo i čemu služe. Učenicima je predstavljen umjetnik Mangelos - umjetnik koji je bojao globuse u razne boje i pisao po njima slova, brojeve i razne poruke.  Nakon što su zaključili koje su karakteristike i različitosti prikazanih primjera, s učenicima se razgovaralo o razlikama u primjeni globusa – jedno je na satu zemljopisa radi snalaženja na kartama i učenja zemljopisa, a drugo je umjetnička sloboda. Voditeljica je pitala učenike bi li voljeli upoznati nekoga iz drugog dijela svijeta, iz koje bi zemlje voljeli steći novog prijatelja i kakvu bi poruku napisali, što bi poručili nekom drugom djetetu u svijetu, nepoznatom prijatelju iz Afrike, Kine, Amerike ili iz nekog drugog kraja zemaljske kugle kao što je to činio umjetnik Mangelos. Učenicima su nakon toga podijeljeni materijali za rad. Svaki učenik je dobio školski globus te pomoćni materijal (olovke, flomastere, kolaž, škarice, papirne ubruse). 

Na praktičnom dijelu radionice učenici su dobili zadatak da od različitih materijala sami kreiraju vlastiti globus, onako kako je to radio umjetnik Mangelos. Tijekom praktičnog dijela učenici su pokazali iznimnu zainteresiranost, kreativnost i originalnost prilikom izrade vlastitog globusa. Cilj ovog dijela radionice bio je poticanje i unaprjeđivanje samostalnosti, samopouzdanja, kreativnosti i estetskog razvoja učenika u skladu s njihovim sposobnostima i sklonostima. Pri kraju praktičnog dijela radionice učenici su prezentirali vlastite globuse. Voditeljica je zajedno s učenicima komentirala globuse te poruke koje su poslali. Svi globusi su potom fotografirani.

Učenici su aktivno sudjelovali tijekom cijele radionice i pokazali kreativnost, maštovitost i razumijevanje procesa stvaranja umjetničkog djela. Nastavnici su usvojili nova znanja te stekli uvid u jednu novu metodologiju rada i vođenja kreativnih radionica.