U sklopu
Ruksaka (punog) kulture održana je u Područnoj školi Široko polje u Širokom Polju radionica
Igraj s Kniferom! Radionica pod vodstvom Lane Skender i Dajane Karas okupila je 22 učenika od 5.- 8. razreda. U određenim dijelovima radionice pridružile su se na kratko učiteljica hrvatskog jezika i pedagoginja.
Radionica Igraj s Kniferom! pokrenuta kako bi se učenike upoznalo s umjetničkim radom istaknutog osječkog slikara Julija Knifera. Namjera je približiti suvremene umjetničke procese i koncepte osnovnoškolskim učenicima kroz iskustvo kreativnog rada na temelju već postojećih Kniferovih umjetničkih djela.
Sve aktivnosti su organizirane oko različitih oblika igara, kojima se do spoznaje dolazi spontano i didaktičkih materijala koje su izradili studenti Umjetničke akademije u Osijeku.
Učenici se u rad Julija Knifera uvode kratkim animiranim filmom, nakon čega slijedi razgovor o tome što su uočili i zapisali na papiriće (boje, neboje, zvuk, sredstvo crtanja i sl.). Posebno zadovoljstvo kreativnog rada iskusili su u dijelu radionice u kojoj prolaze Kniferovu metodologiju crtanja, točno određenim grafitnim olovkama (protokolarna monotonija).
Nakon protokolarne monotonije, uslijedile su razne igre. Učenici su bili podijeljeni u grupe. Jedna od igara bila je memori, svima poznata pravila, kao i cilj igre. Na karticama nalazili su se autoportreti Julija Knifera koje je radio svaki dan. Nakon kratkog upoznavanja s autopotretima, učenicu su se krenuli igrati. Jedan dio učenika slagao je meandar u prostoru - razmišljanje izvan granice slike. Nakon što su složili meandar odlučili su ga iskoristiti te se provlačiti. Tako je ova igra dobila jednu novu dimenziju, s obzirom na to da do sada učenici nisu tako doživjeli ovu igru.
Drugi učenici igrali su računalnu igru Julije Knifer u tri nivoa. Učenici su igrali u paru, dok su drugi dvoje navijali. Svaka grupa prošla je sve aktivnosti/igre. Najveće oduševljenje učenika bila je upravo računalna igra Julije Knifer.