Ministarstvo kulture na temelju članka 9. Zakona o financiranju javnih potreba u kulturi („Narodne novine“, br. 47/90, 27/93 i 38/09) i Pravilnika o izboru i utvrđivanju programa javnih potreba u kulturi („Narodne novine“, br. 55/16) objavljuje
Pilot-projekt Javni poziv za poticanje stvaralaštva vizualnih umjetnika
u 2018. godini
Cilj je mjera potpora vizualnim umjetnicima u daljnjem profesionalnom razvoju vlastite umjetničke prakse kako bi se dodatno ojačali kvaliteta i vitalnost područja suvremenog vizualnog stvaralaštva.
Potporama se želi istaknuti značenje procesa promišljanja usmjerenog na individualni kreativni razvoj, uspostaviti uvjete cjelovitog i kontinuiranog profesionalnog djelovanja umjetnika te osigurati umjetnicima vrijeme i prostor neophodne za istraživanje i stjecanje novih znanja unutar područja njihove umjetničke prakse.
Potpore će se dodjeljivati u dvije kategorije:
A/ Potpora stvaranju, produkciji i distribuciji radova iz područja vizualnih umjetnosti
Prihvatljive aktivnosti u ovoj kategoriji:
1. umjetničko istraživanje
- istraživanje u svrhu realizacije novog rada ili projekta te razvijanje novih umjetničkih ideja i koncepcija, samostalno ili uspostavljanjem novih suradnji s hrvatskim ili međunarodnim institucijama, organizacijama ili umjetničkim kolektivima
- umjetničko istraživanje ne podrazumijeva nužno realizaciju ili produkciju novog rada
2. realizacija novih radova
- produkcija i postprodukcija novih radova, neovisno o planu izlaganja na prethodno dogovorenoj izložbi
3. prezentacija rada
- rad na pripremi izložbe ili projekta dogovorenog u suradnji s kulturnom institucijom ili organizatorima projekta (hrvatskim ili međunarodnim)
- sudjelovanje na značajnim međunarodnim sajmovima vizualnih umjetnosti u suradnji s inozemnim i domaćim galerijama
- podizanje vidljivosti radova korištenjem digitalnih tehnologija.
B/ Jednokratna potpora namijenjena sufinanciranju troškova radnog prostora
Prihvatljive aktivnosti, ako ih Ministarstvo kulture već nije financiralo drugim mjerama (redovita djelatnost, investicijska potpora, programi poduzetništva u kulturnim i kreativnim industrijama i sl.), u ovoj kategoriji:
1. troškovi uređenja radnog prostora/atelijera ili pokrivanje troškova njegova najma
- najviše 50 % režijskih troškova do 12 mjeseci
2. nabava opreme i materijala za rad.
Prihvatljivi predlagatelji: tko može podnijeti prijavu
- državljani Republike Hrvatske
- vizualni umjetnici koji profesionalno djeluju u jednom od navedenih područja: slikarstvo, kiparstvo,
grafika, suvremene umjetničke prakse
- umjetnici koji profesionalno djeluju više od 5 godina
Isti prijavitelj može podnijeti samo jednu prijavu unutar jedne kategorije za jednu od navedenih aktivnosti. Ako se prijava podnosi za sufinanciranje zajedničkog/skupnog projekta, umjetnici mogu podnijeti odvojene prijave za jednu od navedenih aktivnosti.
Sredstva mogu biti utrošena samo za aktivnosti koje će se održati nakon datuma potpisa ugovora.
Neprihvatljive prijave
- nije moguće prijaviti se istovremeno u obje kategorije
- dobitnici potpora ne mogu podnijeti prijave sljedeće 3 godine (kategorija A)
- dobitnici potpora ne mogu podnijeti prijave sljedećih 5 godina (kategorija B)
- nepotpune prijave kao i prijave dostavljene izvan roka neće se razmatrati
Potrebna dokumentacija
Prijava:
- ispunjena prijavnica u Wordu
- umjetnički portfolio u elektroničkom (USB, CD, DVD) obliku
- detaljan opis programa/projekta koji umjetnik prijavljuje
- precizno razrađen terminski plan aktivnosti (za aktivnosti A1, A2 i A3) usklađen s traženim iznosom potpore na koju se prijava odnosi
- preslik ugovora o najmu ili predračuni troškova uređenja radnog prostora (aktivnost B1)
- specifikacija i predračun za nabavu opreme (aktivnost B2)
- potpisana izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja iz javnih sredstava za isti projekt (ili istu aktivnost unutar projekta)
Izvješće:
Korisnik je dužan dostaviti privremeno financijsko izvješće najkasnije do 10. prosinca 2018. godine te potpuno završno financijsko izvješće najkasnije mjesec dana po realizaciji programa.
Izvješće o realizaciji financiranog programa izrađuje se prema propisanom obrascu uz koji korisnik mora priložiti potpunu financijsku i programsku dokumentaciju kojom se pravda trošenje odobrenih sredstava (potpisane ugovore, račune, provedene transakcije i drugo).
Za poticanje stvaralaštva vizualnih umjetnika u 2018. godini u proračunu Ministarstva kulture na proračunskoj aktivnosti A 565033 osigurano je 1,000.000,00 kn.
Odobravat će se sljedeće potpore:
Kategorija A ‒ aktivnosti 1, 2 i 3:
- 2 potpore u iznosu od 75.000 kn
- 6 potpora u iznosu od 40.000 kn
- 15 potpora u iznosu od 20.000 kn
Kategorija B:
- aktivnost 1: uređenje radnog prostora/atelijera ili pokrivanje troškova njegova najma (najviše 50 % režijskih troškova do 12 mjeseci), do 20.000 kn
- aktivnost 2: nabava opreme za rad, do 25.000 kn
Prihvatljivi troškovi
- troškovi honorara (naknade za rad)
- troškovi putovanja: put i smještaj (aktivnosti A1 i A3)
- troškovi kotizacije za nastupe na sajmovima (aktivnost A3)
- mjesečni / godišnji najam radnog prostora (aktivnost B1)
- nabava tehničke ili druge opreme namijenjene realizaciji ili prezentaciji novih radova i/ili opremanju radnog prostora (aktivnosti A2, A3 i B2)
- troškovi izrade i administriranja internetske stranice (aktivnost A3)
- troškovi nabave literature (aktivnost A1)
Neprihvatljivi troškovi
- troškovi za koje je Ministarstvo kulture već odobrilo sredstva u okviru financiranja programske djelatnosti prijavitelja
- uredski troškovi i potrošni materijal (fotokopiranje, toneri, fascikli, obrasci i sl.)
- čišćenje i održavanje prostora
- troškovi reprezentacije (hrana i piće)
- usluge javnog gradskog prijevoza i taksi-usluge
- troškovi koji su već pokriveni iz drugih izvora financiranja (npr. Zaklada Kultura nova, Jedinice lokalne samouprave i sl.)
- troškovi nastali prije potpisivanja ugovora
- troškovi najma radnog prostora koji se nalazi u inozemstvu
- carinske i uvozne pristojbe te bankovne naknade
Vrednovanje prijava
Sve u roku pristigle prijave s potpunom dokumentacijom razmotrit će članovi Kulturnog vijeća za vizualne umjetnosti i Kulturnog vijeća za inovativne umjetničke i kulturne prakse te uputiti prijedlog ministrici kulture, koja će donijeti odluku o dodjeli potpora za poticanje stvaralaštva vizualnih umjetnika.
Ministarstvo kulture će s korisnicima potpora sklopiti ugovor kojim će se urediti međusobna prava i obveze.
Temeljni kriteriji
Vrednovat će se kvaliteta prethodnog umjetničkog rada u odnosu na suvremenu umjetničku produkciju te kvaliteta predloženog istraživanja i budućeg umjetničkog razvoja, s posebnim naglaskom na projektima koje predlažu samostalni umjetnici.
Kriteriji za A kategoriju
- razina sadržajne artikulacije predloženog koncepta
- elementi inovativnosti i istraživačkog pristupa
- razina uspostavljenog suodnosa sa suvremenim kulturnim kontekstom
- kvaliteta uspostavljene partnerske suradnje
- ukupni doprinos daljnjem razvoju područja suvremene umjetnosti
Kriteriji za B kategoriju
- postojeće stanje opremljenosti prostora za rad
- iznosi prethodnog ulaganja u prostor za rad
- trenutni radni uvjeti umjetnika
Temeljne obveze umjetnika kojima je odobrena potpora:
- poštovanje svih odredbi Ugovora o korištenju sredstava Ministarstva kulture
- pravodobno podnošenje izvješća, najkasnije mjesec dana od ugovorenog roka završetka projekta
- umjetnici su obvezni istaknuti logotip Ministarstva kulture na svim publikacijama vezanima uz projekt za koji su odobrena sredstva. Logotip Ministarstva kulture može se preuzeti na poveznici https://min-kulture.gov.hr/kontakt-103/103
Ugovor
Ugovorom o korištenju sredstava Ministarstva kulture reguliraju se obveze korisnika i Ministarstva.
Ministarstvo kulture će ukupni iznos odobrenih sredstava isplatiti u cijelosti po potpisanom ugovoru prema dinamici i priljevu sredstava iz proračuna.
Korisnici su dužni dodijeljena bespovratna sredstva utrošiti prema ugovorenim namjenama te u ugovorom utvrđenom roku dostaviti Ministarstvu kulture
detaljan opis izvršenog programa i financijsko izvješće na temelju obrasca s pripadajućom dokumentacijom. Rok za realizaciju projekta jest godinu dana od potpisivanja ugovora. Ministarstvo zadržava pravo praćenja realizacije i kontrole namjenskog korištenja dodijeljenih sredstava. Ministarstvo kulture ima pravo obaviti neposrednu kontrolu (kontrolu na licu mjesta) kod korisnika.
Ako korisnik ne izvrši program u roku, a nije zatražio odgodu realizacije ili ne dostavi potpuno financijsko izvješće prema propisanom obrascu s priloženom potpunom financijskom i programskom dokumentacijom, dužan je vratiti isplaćena sredstva u državni proračun.
Svaka izmjena ugovornih obveza treba biti zatražena i odobrena u pisanom obliku.
Rokovi i način podnošenja prijava
Prijave na
Javni poziv za poticanje stvaralaštva vizualnih umjetnika u 2018. godini mogu se podnositi od dana objave na mrežnim stranicama Ministarstva kulture
do 20. srpnja 2018. godine.
Prijave s traženom dokumentacijom mogu se poslati poštom ili osobno predati u Ministarstvu kulture, Runjaninova 2, 10 000 Zagreb.
Prijava je dostavljena u roku ako je na prijamnom žigu jasno vidljivo da je zaprimljena u pošti s datumom koji je naznačen kao krajnji rok za prijavu. U slučaju da je prijava dostavljena osobno u urudžbeni ured, prijavitelju će se izdati potvrda o datumu prijma pošiljke.
Sve prijave, kao i popratna dokumentacija, poslane/dostavljene nakon krajnjeg roka neće se razmatrati.
Sva pitanja vezana uz ovaj poziv mogu se u natječajnom roku postavljati putem e-adrese
potpore.vizualnomstvaralastvu@min-kulture.hr.
>> Prijavnica
>> Detaljan opis izvršenog programa i financijsko izvješće na temelju obrazaca
>> Izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja
Objava: 19.06.2018.