Prijedlog Nacionalne strategije poticanja čitanja, koja će se provoditi pod motom „čitajmo da ne ostanemo bez riječi", predstavljen je u petak, 21. travnja 2017. godine u Karlovcu, na 2. Stručnom skupu o strategijama čitanja, u sklopu manifestacije „Noć knjige 2017“.
Moto strategije odnosi se na sve generacije, one zrele dobi, mlade, ali prvenstveno na djecu, odnosno na one koji tek trebaju postati čitatelji, rekla je koordinatorica povjerenstva za izradu Strategije Maja Zrnčić.
Čitanje se može poticati svugdje, u školama, u vrtićima, kod kuće, u obitelji, i što je vrlo važno čitanje iz zadovoljstva, rekla je Zrnčić.
Tekst Nacionalne strategije poticanja čitanja prije dvije godine prošao je javnu raspravu i Ministarstvo financija, no nije došao do Vlade, napomenula je Zrnčić dodavši da je ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek sada ponovno aktivirala taj proces. Radna skupina sastala se 29. ožujka, dogovorila potrebne korake te se očekuje da će ažurirani tekst Strategije biti gotov do kraja travnja.
Za iduće dvogodišnje razdoblje, kao dio buduće Strategije koja predviđa 42 različite aktivnosti, izrađen je Akcijski plan koji će se svake godine detaljnije razrađivati. „Da bi planovi zaživjeli, odnosno da bi se ostvario glavni cilj Strategije u cjelini - poticanje čitanja s veseljem i razumijevanjem, bitno je da planovi budu rađeni prema našim prilikama", rekla je Zrnčić.
Čitanje u obitelji smatra važnim, no iskustvo čitanja oblikuje se u školi i zato je važno da na poticanju čitanja predano rade učitelji i odgajatelji jer djeca puno vremena provode u odgojno-obrazovnim ustanovama. Jedan od specifičnih ciljeva u Strategiji je i omogućavanje djeci do 18 godina besplatan upis u javne knjižnice.
Nacionalna strategija poticanja čitanja obvezat će nas i da promijenimo način na koji „posredujemo“ literaturu djeci i mladima jer to svakako utječe na to koja će vrsta čitatelja postati. Pomoći će nam da ne ostanemo bez onih „oklijevajućih“ čitatelja (onih koji bi to možda željeli postati) oko kojih ćemo se više angažirati i pomoći im da nam otkriju tajne pretince čitalačkog života djece i mladih. Njih se na čitanje može potaknuti uključivanjem u zajedničko čitanje, u klubove čitatelja nudeći im u školskim knjižnicama uz lektirne i druge naslove. Poticanje čitanja odnosi se i na tisak i na elektroničke knjige, a i značajan broj od 42 aktivnosti obuhvaćene Strategijom odnose se na e-čitanje, napomenula je Zrnčić.
U čitateljskim zahtjevima prema mladima zaboravili smo na dimenziju uveseljavanja, uživanja u čitanju koju su u svakom slučaju zaslužili pa o tome u budućnosti moramo voditi računa.
Cilj je Strategije razvoj kulture čitanja koja će omogućiti što većem broju pripadnika zajednice da čita sa zadovoljstvom i razumijevanjem. (MK/Hina)
Najave