Povodom nastupa Hrvatske na 57. Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti na Venecijanskom bijenalu, na kojoj će se predstaviti projekt pod naslovom „Horizont očekivanja“, pozivamo vas na konferenciju za medije koja će se održati u utorak, 28. ožujka 2017. godine, u 11 sati
u Ministarstvu kulture (Velika dvorana, 1. kat).
Hrvatski paviljon na 57. Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti
Venecijanski bijenale
13. 5. ‒ 26. 11. 2017.
Dani predotvorenja : 10. – 12. 5. 2017.
Na konferenciji za medije sudjelovat će ministrica kulture dr. sc. Nina Obuljen Koržinek, pomoćnica ministrice dr. sc. Iva Hraste Sočo, zatim autori Tina Gverović i Marko Tadić, kustosica izložbe Branka Benčić te ostali članovi autorskog tima. Predstavnicima medija na konferenciji bit će dostupni tekstualni, vizualni i videomaterijali vezani uz projekt.
HORIZONT OČEKIVANJA / TINA GVEROVIĆ, MARKO TADIĆ
Kustosica: Branka Benčić
OTVORENJE IZLOŽBE: 12. svibnja 2017. u 13:00 sati
Izložba za hrvatski paviljon pod naslovom
Horizont očekivanja predstavit će instalacije dvoje umjetnika:
Fantomska trgovina: More Ljudi (Phantom Trades: Sea of People) Tine Gverović
Događaji koje treba zaboraviti (Events Meant to Be Forgotten) Marka Tadića
„Horizont očekivanja“ u hrvatskom paviljonu predstavlja umjetnike Tinu Gverović i Marka Tadića. Projekt se realizira kao dvostruka samostalna izložba i temelji na produkciji novih radova umjetnika, posebno mišljenih za izlaganje na Bijenalu. Izložba Tine Gverović i Marka Tadića strukturira se kao fragmentaran narativ i ukazuje na privremenost izložbenog prostora, spajajući dvije umjetničke pozicije koje se bave temama neizvjesnosti, tenzija ili urušavanja te načinima putem kojih ih dovodimo u različite uvjete i kontekste. Tina Gverović i Marko Tadić u svojim radovima angažiraju konceptualne postupke i subjektivnu imaginaciju upisane u prostorne i vremenske diskontinuitete. Tako se konstituira prostor koji propituje strukture izlaganja i percepciju promatrača, artikulirajući njegov fluidan, gotovo performativan karakter kretanja prostorom. Riječ je o obliku koloniziranja prostora kao autorefleksivnoj gesti. Izbjegavajući fiksnu naraciju koja ocrtava određen sadržaj, izložba sudjeluje u stvaranju niza međuodnosa i pukotina, ukazujući na preinake i lomove kao mjesta potencijalne transformacije i imaginacije.
Uz pomoć različitih medija, slikarstva, crteža, instalacije ili teksta Tina Gverović radove stvara u obliku dezorijentirajućih instalacija koje angažiraju prostor, teritorij i identitet te propituje odnos radova i imaginacije. Njezine su slike fluidne i krhke predodžbe, koje levitiraju između različitih stanja. U instalaciji
Fantomska trgovina: More ljudi, koja se sastoji od slika i predmeta, Tina Gverović nastavlja propitivati procese prikupljanja, pozornost usmjerava na povijest i materijalnost, tijela u tranzitu, kao pokretne mase ili geopolitičke subjekte.
Marko Tadić u svojem je radu dugoročno fasciniran naslijeđem modernizma.
Događaji koje treba zaboraviti instalacija je koja se koristi dijaprojekcijama
, filmom i crtežima, povezanima sustavom konstruktivnih elemenata. Počiva na nizu projiciranih slika,
vintage imaginarija, a pronađeni
slajdovi kao
ready made slike ili
found footage / found images predstavljaju prizore u koje umjetnik intervenira crtanjem ili struganjem. Inscenirajući priču na razmeđu dokumenta i fikcije, Marko Tadić razvija narativ labavo povezanih prizora uokvirujući napuštene ili zaboravljene lokacije, kao ostatke zamrznutog vremena, vizualnu panoramu koja lebdi negdje između povijesti, sjećanja i projekcija budućnosti.
Preuzimajući naslov iz teorije recepcije Hansa Roberta Jaussa, kao struktura koja omogućuje razumijevanje, „horizont očekivanja“ ukazuje na platformu zajedničkog iskustva, kao i neizvjesne mogućnosti identifikacije zajedničkog značenjskog vidokruga.
Branka Benčić
ŽIVOTOPISI
TINA GVEROVIĆ
Tina Gverović radi u mediju instalacije, crteža, slike, zvuka, teksta i videa. Njezin rad često uključuje dezorijentirajuće instalacije i bavi se pitanjima vezanima uz prostor, teritorij i identitet te načinom na koji su ti koncepti vezani za imaginarno.
Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1997., završila poslijediplomski studij na Akademiji Jan van Eyck u Maastrichtu u Nizozemskoj 2000. te doktorirala na Sveučilištu Middlesex u Londonu 2013. godine.
Recentne izložbe uključuju:
Suzhou Documents ‒ Biennial (Suzhou, 2016.), Umjetnička galerija Dubrovnik (Dubrovnik, 2016.), galerija
Raum mit Licht (Beč, 2015.),
Tate Britain (London, 2015.),
Tate Modern (London, 2014.), MSUB (Beograd, 2014.),
SE8 galerija (London, 2013.) i
Garden of Learning – Busan Biennial (Busan, 2012.). Sudjelovala je na rezidencijalnim programima u Švedskoj (Baltic Art Center, Visby, 2012.), Austriji (KulturKontakt, Beč, 2011.), SAD (ISCP, New York, 2006.).
MARKO TADIĆ
Marko Tadić je rođen 1979. u Sisku. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Firenci. Umjetnička praksa Marka Tadića uključuje kolaže, animirane filmove, crteže i instalacije. Tadić je u svojem radu dugoročno fasciniran naslijeđem modernizma, koje koristi kao fragmente vizualne naracije kroz elemente umjetnosti, arhitekture, povijesti umjetnosti, a radovima gradi neobičnu atmosferu zaborava.
Izlagao je na samostalnim i grupnim izložbama te filmskim festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu ‒ u Zagrebu, Ljubljani, Milanu, Kasselu, Berlinu, Los Angelesu i New Yorku. Nagrade: Nagrada Radoslav Putar, 28. Salon mladih (Zagreb, 2006.). Sudjelovao je na rezidencijama i studijskim programima: KulturKontakt, Beč, Austrija (2008.), Los Angeles, SAD (2008.), ISCP, New York, SAD (2009.), Kultur Bunker, Frankfurt, Njemačka (2010.) i Helsinki International Artist Program (2011.). Živi i radi u Zagrebu.
BRANKA BENČIĆ
Branka Benčić nezavisna je kustosica i povjesničarka umjetnosti. Djeluje kao umjetnička direktorica Apoteke – prostora za suvremenu umjetnost, voditeljica je i kustosica projekata
Cinemaniac/Misliti film pri Pulskom filmskom festivalu (od 2002.) i programa
Kino umjetnika pri Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu (od 2012.). Koncipira i godišnji program za Gradske galerije Osijek – galeriju Waldinger. Kao kustosica realizirala je velik broj skupnih i samostalnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu: porečki
Annale (2014., 2015., 2016.),
Notes on Undoing (New York, 2014.),
Misliti film (2013.),
Parkour (galerija Forum, 2015.),
Video televizija anticipacija (MSU Beograd, 2013., s A. Sekulić), Damir Očko (Künstlerhaus KM – Halle für Kunst & Medien, Graz, 2014., Galleria Tiziana di Caro Napoli i Eastward Prospectus, Bukurešt, 2016.), niz izložbi za
Zbirku Antuna Motike, Grada Pule, program
Strategije samoreprezentacije u hrvatskoj video umjetnosti od 1970-ih (Marseille, 2012.),
Clueless Geometrija nesporazuma (s Lorenom Tadorni, Torino, 2010., Zagreb 2015.),
Arhitektura i film – subjektivni prostori (2009.). Izlagala je o suvremenim umjetničkim praksama na simpozijima, razgovorima s umjetnicima i festivalima (Tate Modern London, RU New York, MSU Zagreb, MSUB Beograd, Halle für Kunst, Lüneburg, KM Graz). Bila je članica žirija festivala i umjetničkih događanja:
Oberhausen film festival,
Furla Prize (Milano),
Nagrada Radoslav Putar,
Festival 25 FPS Zagreb,
KulturKontakt (Beč). Dobitnica je nekoliko međunarodnih kustoskih rezidencija i stipendija: stipendija regije Štajerske za umjetnost i teoriju (Graz, 2015.),
Impact Utrecht (2012.),
International studio and curatorial program ISCP New York (2008. ‒ 2009.),
Eurodyssee, Bruxelles (2001.). Redovito objavljuje eseje iz suvremene umjetnosti u katalozima izložaba, stručnim publikacijama, časopisima.
____________________________
Za vrijeme trajanja izložbe Venecijanski bijenale organizira cikluse susreta s umjetnicima nazvane „
Tavola aperta“. Niz neformalnih razgovora dio je kustoske koncepcije umjetničke direktorice Bijenala Christine Macel kojima se želi potaknuti dijalog publike i umjetnika. U opuštenoj atmosferi zajedničkog ručka umjetnik ima priliku predstaviti svoj rad i teme koje smatra važnima u svojoj umjetničkoj praksi.
Predviđeni datum susreta Tine Gverović i Marka Tadića s publikom u okviru projekta „Tavola aperta“ jest 20. rujna 2017. u Centralnom paviljonu u Giardinima.
„Artist Practice Project“ također je dio kustoske koncepcije Christine Macel u okviru kojeg će se prikazivati videoradovi umjetnika koji izlažu na glavnoj međunarodnoj izložbi te u nacionalnim paviljonima. Svaki video napravljen je posebno za ovu interaktivnu instalaciju (veliki LED ekran u Giardinima bit će povezan s iPad-ima), a zadani je format kratki video (do 5 min.) u kojem umjetnik govori o svojoj umjetničkoj praksi.
Umjetnička direktorica 57. Venecijanskog bijenala uputila je poziv jednom od najznačajnijih hrvatskih suvremenih umjetnika
Mladenu Stilinoviću za izlaganje radova u okviru glavne međunarodne izložbe u Giardinima.
Hrvatski paviljon na 57. Bijenalu u Veneciji površine 94 m² bit će smješten u prostorima Artiglierije u Arsenalu.
Izložbu će pratiti publikacija na engleskom jeziku s tekstovima Branke Benčić, Clemensa Krummela i Marca Scotinija, u grafičkom oblikovanju Andra Giunia.
Izložba je financirana sredstvima Ministarstva kulture RH.
Organizacija izložbe povjerena je Modernoj galeriji u Zagrebu.
Sponzor: TZ Vodnjan
Kontakt za novinare:
Ministarstvo kulture:
press@min-kulture.hr
Marija Šiško
Moderna galerija:
info@modgal.t-com.hr
Lana Šetka
Najave