„Ekonomija doživljaja“ kao pokretač kulture i kreativne industrije

Hrvatsko-britanski gospodarski forum pod nazivom „Ekonomija doživljaja u službi gospodarskog rasta i razvoja“ održan je u četvrtak, 2. ožujka 2017. godine, u organizaciji Britanskog veleposlanstva u Republici Hrvatskoj i britanskog Ministarstva međunarodne trgovine 

 (Department of International Trade – DIT), u partnerstvu s Ministarstvom turizma Republike Hrvatske, Hrvatskom gospodarskom komorom, Britanskim poslovnim centrom u Hrvatskoj i tvrtkom Filipović poslovno savjetovanje d. o. o.

FOTO: HINA

     Forumom „Ekonomija doživljaja u službi gospodarskog rasta i razvoja“ predstavljeni su potencijali koje pruža ovaj rastući sektor u Velikoj Britaniji i Hrvatskoj, prikazani primjeri dobre prakse i omogućena razmjena iskustva sa sudionicima Foruma. Uz britanskog veleposlanika u Hrvatskoj Andrewa Dalgleisha Forum je otvorila ministrica kulture dr. sc. Nina Obuljen Koržinek i ministar turizma Gari Cappelli. 

     Ministrica kulture govorila je ponajprije o području kulture i kreativnim industrijama vezanima uz „ekonomiju doživljaja“ kao i o primjerima dobre prakse.



     Istaknula je kao se u Velikoj Britaniji puno napravilo na području razumijevanja i ulaganja u ono što se naziva „ekonomijom doživljaja“, te da će zasigurno stručnjaci imati puno tema za raspravu. Kratko se osvrnula i na zadatak Vlade RH u stvaranju institucijalnog okvira kako bi se i u ovom području napravili ozbiljniji iskoraci.

     Najavila je i početak rada na Strategiji kulture te nastavak rada na strategiji kulturnih i kreativnih industrija, projektu koji okuplja mnogo različitih dionika, kao i reviziju Strategiji zaštite i ekonomskog vrednovanja kulturne baštine, koja će biti produljena do 2025. godine, a u okviru koje će se razmotriti nove mogućnosti ulaganja u kulturni turizam u skladu s načelima „ekonomije doživljaja“, čime će se stvoriti nužan preduvjet za bolje povlačenje sredstava iz fondova EU.

     Na primjeru ulaganja u razvoj muzejske mreže od Apoksiomena na Lošinju do Vučedola u Vukovaru ministrica je istaknula kako su naši stručnjaci u svjetskim razmjerima pokazali svoju kreativnost. Istaknula je i rastući izvoz filmskih usluga što privlače novu publiku iz Europe i svijeta koja otkriva Hrvatsku, podsjetivši da će Hrvatska 2020. prvi put imati i prijestolnicu europske kulture ‒ grad Rijeku.



     Britanski veleposlanik u Hrvatskoj Andrew Dalgleish istaknuo je kako je „ključna stvar Foruma zajedničko poslovanje s Hrvatskom u 'ekonomiji doživljaja', koja zasigurno može pridonijeti razvoju njezina gospodarstva na sličan način kao što je u Velikoj Britaniji pridonijela razvoju turizma“.

     Zadovoljstvo rastom broja dolazaka i noćenja turista iz Velike Britanije naglasio je ministar turizma Gari Cappelli, napomenuvši da su iskustva Velike Britanije u „ekonomiji doživljaja“ važna za hrvatski turizam jer se temelje na inovativnosti. Podsjetio je i na hrvatsku turističku strategiju do 2020. koja također potencira kreiranje doživljaja ističući da je to presudan koncept usluga važan za budućnost.



     Cilj je Foruma kreiranje poslovne platforme za iskorištavanje potencijala što ih pruža „ekonomija doživljaja“ (engl. Experience Economy). Prirodna i kulturna baština, bogata povijest i tradicija kao i specifičan zemljopisni položaj omogućuju Hrvatskoj da postane svjetski poznata turistička destinacija. Upravo na tim područjima Velika Britanija nudi mogućnost poslovne i kulturne suradnje.

     Program Foruma sastojao se od premijernog predstavljanja najnovijeg istraživanja u području „ekonomije doživljaja“, kreativnog stvaranja doživljaja na izvornim lokacijama s primjerima iz Hrvatske. Govorilo se i o ulozi privatnog sektora u realizaciji uspješnih ekonomskih projekata iz Hrvatske i Velike Britanije.
                                                            
 

FOTO: HINA

FOTO: HINA





Najave