Europeana, on-line zbirka digitalizirane europske kulturne baštine, prošli je tjedan predstavila projekt pod nazivom Europeana 280 osmišljen radi promicanja doprinosa država članica EU ukupnomu bogatom kulturnom nasljeđu čitave Europe.
Također, provedbom ovog projekta europskoj i svjetskoj javnosti su predstavljena manje poznata vrijedna umjetnička djela nacionalnih umjetnosti svih država članica, točnije njih 28.
Predstavnici svakoga pojedinog ministarstva kulture, u suradnji s nacionalnim galerijama, muzejima i svim ostalim nacionalnim baštinskim ustanovama izabrali su deset djela likovne umjetnosti koja predstavljaju doprinos kulturne baštine njihovih zemalja sveukupnom umjetničkom i kulturnomu nasljeđu Europe, i to tijekom razdoblja povijesti umjetnosti – od gotičke umjetnosti i renesanse, preko baroka i impresionizma, do kubizma i umjetnosti pop-kulture.
Hrvatska je kao svoj doprinos kulturnom naslijeđu Europe odabrala sljedeća djela: “Art (according to Marlboro)” Borisa Bućana, “Meandar 2” Julija Knifera, “Abraham žrtvuje Izaka” Federika Benkovića, “Crvenu petlju” Ivana Kožarića, “Portret Madam Recamier” Antoine-Jean Grossa , “Bijelu pozadinu” Ede Murtića, “U čast El Lissitzkog” Ivana Picelja, “Na bregovima – prašuma” Ivana Rabuzina, “Pafamu” Josipa Seissela i “Autoportret” Marina Tartagliae. Više o hrvatskom izboru možete pročitati na stranici
Europeane.
Ovim projektom predstavljena je i najnovija tematska internetska stranica
Europeana Art History Collections a od ovoga tjedna otvorena je i virtualna izložba
“Faces od Europe” – “Lica Europe” na kojoj se među tridesetak djela autora poput Rembrandta, Velazqueza, Maneta i Muncha našlo i jedno djelo hrvatskog autora –
“Na bregovima – prašuma” Ivana Rabuzina.
Uz pristup najvrjednijim umjetničkim djelima iz digitalnih zbirki, ova stranica posebno posvećena likovnim umjetnostima pruža i mnoge druge popratne sadržaje vezane uz predstavljenu umjetničku građu, kao što su životopisi autora, zanimljivosti vezane uz njihov rad, okolnosti nastanka pojedinih djela, pojedinosti vezane uz povijesno razdoblje u kojem su nastala, ostala djela istih autora itd.
Sadržaj projekta Europeana 280 koristi se i u
virtualnoj simulaciji bicikliranja kroz europsku povijest umjetnosti.