Ruksak (pun) kulture 7. prosinca 2015. godine u Gimnaziju Metković u Dubrovačko-neretvanskoj županiji doveo je tri umjetničko-edukativne radionice.
Prvu radionicu pod nazivom
Izgradnja zajednice zvukom, tišinom i ritmom, održao je profesionalni glazbenik Branko Trajkov. Na početku programa radionice Branko Trajkov, bubnjar grupe
Zabranjeno pušenje s diplomom inženjera arhitekture, objasnio je osnovne teorijske temelje izvedbenih aktivnosti. Ova bubnjarska radionica nije imala samo glazbeni predznak, već je koristila kao kreativni poticaj tjelesno-motoričkim vježbama i vježbama koncentracije. Nakon uvodnog predavanja svaki učenik dobio je instrument te se okušao u sviranju ritma. Cilj ovog programa je putem glazbenih obrazaca otvoriti i stimulirati nove kanale neverbalne komunikacije. Tijekom radionice, na kojoj je sudjelovalo 35 učenika, gradila se skladna i čvrsta zajednica temeljena na hijerarhiji zvuka i ritma.
Drugu radionicu pod nazivom
Usna harmonika i korijeni suvremene glazbe održali su Tomislav Goluban i Tomislav Novak. U prvom dijelu radionice Tomislav Goluban objasnio je društveni, povijesni i kulturni kontekst nastanka suvremene glazbe. Uz demonstraciju i sviranje usne harmonike teorijski je izložio pojam ritma i improvizacije, a kroz razvoj suvremene glazbe proveo je učenike u pratnji gitarista Tomislava Novaka. Učenici su doznali kako je nastao
blues na američkom jugu, a glazbenik Tomislav Goluban proveo ih je kroz razvoj tog glazbenog oblika, od gospela i
delta bluesa, kroz
jazz glazbu sve do
rock’n’rolla. Uz sviranje na usnoj harmonici definirao se pojam instrumenta usne harmonike, objasnile su se glavne vrste usnih harmonika i gitara, koji su načini dobivanja tonova, kako je izgledala povijest nastanka i razvoja tehnike sviranja, koja je upotreba usne harmonike u grupnom muziciranju, upotreba pojačala, mikrofona i ostalih pomagala te sviranje učenicima poznatih tema. U završnom dijelu proveden je kratak kviz kojim su učenici provjerili novostečeno znanje i osvojili primjerak minijaturne usne harmonike.
Treću radionicu pod nazivom
Digitalizacija knjige, vodio je dr. sc. Bruno Ćurko iz
Zajednice udruga Centar nezavisne kulture. Radionica je započela raspravom o samom značenju knjige, koje su otkrili u nizu zabavnih igara uz pomoć voditelja programa. Učenici su uživali u raspravi o važnosti pisane riječi te razbili mnoge vlastite pogrešne predodžbe. Nakon što su učenici zajedničkim radom došli do konkretnih zaključaka o tome što knjiga može ili ne može biti, prešlo se na fazu samoga digitaliziranja.
Na programima ovih triju radionica sudjelovalo je 230 učenika, a ostali su učenici Gimnazije Metković sudjelovali u programu škole te izrađivali čestitke i izrađivali božićne ukrase. U ovaj, kreativnošću ispunjen i produktivan, dan škole bili su uključeni svi zaposlenici i učenici Gimnazije Metković.
Na programima
Ruksaka (punog) kulture sudjelovali su Jozo Jurković ravnatelj škole, Ana Bebić knjižničarka, Mirjana Šutalo pedagoginja, Vanja Gabrić prof. glazbene umjetnosti, Svjetlana Bebić prof. njemačkog jezika te profesorice hrvatskog jezika Ivanka Ujdur i Lidija Puljan.