Izgradnja zajednice zvukom, tišinom, ritmom – bubnjarska radionica Branka Trajkova u Našicama (15. listopada 2015.)

     Ruksak (pun) kulture organizirao je jedinstvenu bubnjarsku radionicu pod vodstvom Branka Trajkova-Traka, profesionalnog glazbenika s diplomom inženjera arhitekture i statusom bubnjara rock grupe Zabranjeno pušenje. Bubnjarska radionica pod nazivom Izgradnja zajednice zvukom, tišinom, ritmom održana je u osnovnoj školi Kralja Tomislava u Našicama.

     Na početku programa Branko Trajkov objasnio je osnovne teorijske temelje izvedbenih aktivnosti. Radionica nije imala samo glazbeni predznak, već je koristila kao kreativni poticaj tjelesno-motoričke vježbe i vježbe koncentracije. Neke od ovih glazbenih i ritmičnih aktivnosti izvodile su se bez instrumenata, a neke su prilagođene Orff-ovom instrumentariju koji posjeduje većina hrvatskih škola. Cilj ovog programa je putem glazbenih obrazaca otvoriti i stimulirati nove kanale neverbalne komunikacije. Za vrijeme izvođenja radionice gradila se skladna i čvrsta zajednica temeljena na hijerarhiji zvuka i ritma, a ne tjelesnih, umnih ili društvenih predispozicija sudionika. Branko Trajkov na radionici koristi vlastite instrumente (bubnjeve i udaraljke).           
     Branko Trajkov već 14 godina svojim jedinstvenim bubnjarskim radionicama ulazi u najskrovitije i najekstremnije situacije i ustanove, pokušavajući energijom glazbe i ritma ući u svijet onih kojima sustav ne pomaže uvijek na odgovarajući način. Ritam i energija koje proizvodi bubanj, ali i glazba općenito, potvrdile su to i brojne znanstvene studije, iznimno pozitivno utječu na psihu i motoriku. Stoga je cilj ovakvih radionica na spontan i prirodan način sudionicima pružiti uvid u ritam, glazbenu kreaciju i osobni zvučni doživljaj.

     Kroz  bubnjarsku radionicu, učenici su upoznali instrumente različitih svjetskih tradicija i kultura, Orffovim instrumentarijem, osobno su se okušali u sviranju. Temeljena na takozvanom „drum circle-u“, radionica je to za koju nije potrebno nikakvo glazbeno predznanje.

     Na radionicu je sudjelovalo 37 učenika 7. razreda te učiteljice Ana Petrašević, Đurđica Mašić, Gordana Cvjetović, Martina Martinov, knjižničarka Ivana Ostrički i pedagoginja Ivana Šteković.