„Baš kao što kvalitetan turizam ne možemo zamisliti bez kulture, tako niti kulturu u njenoj materijalnoj i nematerijalnoj pojavnosti ne možemo kvalitetno i održivo obnavljati i razvijati bez turizma. Upravo su ova međupovezanost i isprepletenost dvaju u teoriji
često razdvojenih, ali u praksi itekako međusobno prožetih sektora, tema našeg današnjeg susreta." - rekao je ministar kulture Berislav Šipuš prilikom predstavljanja
Akcijskog plana razvoja kulturnog turizma, kojeg su zajedno u Vukovaru predstavili ministar turizma Darko Lorencin i ministar kulture.
Ministar turizma Darko Lorencin tom je prilikom rekao: „Kulturni turizam jedan je od deset ključnih proizvoda prepoznat kao jedan od nositelja Strategije razvoja turizma do 2020. godine. Do 2020. godine prognozira se daljnji rast i razvoj kulturnog turizma te se ističe velik značaj ovoga proizvoda za budući rast ukupnog turističkog sektora, posebice u razdoblju pred i posezone. Trend daljnje diverzifikacije potražnje i rast nišnih proizvoda podržavat će rast manjih, specijaliziranih ponuđača usluga. Posebice se predviđa rast 'kreativnog turizma' koji na neki način omogućuje aktivnije uključivanje posjetitelja u lokalnu kulturu,“ te naglasio kako "Hrvatska ima već sve preduvjete da postane jedna od vodećih kulturnih destinacija. Brojna kulturno-povijesna ostavština koju posjedujemo daje nam veliku prednost u procesu realizacije naših strateških ciljeva, a sada definirajući mjere kojima ih možemo ostvariti, postavljeni su temelji za budućnost kulturnog turizma."
Ministar kulture istaknuo je kako nije slučajno i bez razloga što ovaj
Plan zajednički predstavlja s ministrom turizma upravo uoči sutrašnjeg otvaranja Muzeja vučedolske kulture nastavivši kako se nada i vjeruje da će upravo Muzej vučedolske kulture u budućnosti predstavljati pravi primjer sinergijskog djelovanja kulture i turizma u svrhu društvenog i gospodarskog razvoja Slavonije.“
"Slijedom toga, ne znam je li zapravo kolegi Lorencinu ili meni osobno draže što vam danas možemo predstaviti
Akcijski plan razvoja kulturnog turizma koji je izradio Institut za turizam." - naglasio je ministar Šipuš.
"Upravo se na partnerstvu i suradnji dvaju ključnih sektora – kulture i turizma – temelji i ovaj
Akcijski plan koji će kroz pet programskih područja i šesnaest mjera zasigurno doprinijeti postizanju glavnih strateških ciljeva razvoja turizma u Republici Hrvatskoj do 2020. godine." - kazao je ministar kulture.
Akcijski plan nastao je na temelju Strategije razvoja turizma do 2020.godine kako bi njime odredili korake za razvoj jednog od ključnih proizvoda u narednih pet godina.
Akcijski plan razvoja kulturnog turizma detaljno je predstavila dr. sc. Renata Tomljenović iz Instituta za turizam.
Ciljevi razvoja kulturnog turizma su koncipirani na preobrazbi Hrvatske u kulturno odredište, s posebno naglašenom važnošću velikih gradova kao pokretača razvoja te otvaranju novih tržišnih segmenata. Nadalje, bogatstvo hrvatske kulturno-povijesne baštine čini veliku snagu resursno-atrakcijske osnove Hrvatske. O tomu svjedoči velik broj kulturnih dobara pod zaštitom UNESCO-a, kao što su povijesna jezgra Dubrovnika, Dioklecijanova palača u Splitu, Šibenska katedrala, povijesna jezgra grada Trogira, Eufrazijeva bazilika u Poreču i Starogradsko polje, ali i brojna druga vrijedna kulturna dobra. Posebno valja naglasiti da Hrvatska u svojoj bogatoj kulturno-povijesnoj baštini raspolaže s više od tisuću dvoraca, kurija i utvrda, što je iznimni potencijal za budući turistički razvoj, posebice kontinentalnog dijela zemlje.
Temeljem smjernica za razvoj kulturnog turizma koje proizlaze iz Strategije razvoja turizma RH do 2020. te poštujući postavljena ključna razvojna načela, definirano je pet strateških ciljeva. Ciljevi se odnose na razvoj i opremanje ključnih nacionalnih kulturno-turističkih atrakcija kvalitetnim vizitacijskim sadržajima, osmišljavanje i pripremanje kulturno-turističkog proizvodnog portfelja na nacionalnoj i regionalnim razinama za plasman na turističko tržište.
Namjera je
Akcijskog plana aktivirati međunarodno i domaće turističko tržište dobro osmišljenim marketingom kako bi se stvorila tržišna prepoznatljivost na međunarodnoj razini te potakla domaća potražnja. Provođenjem akcijskog plana stvorit će se organizacijski i institucionalni preduvjeti za razvoj kulturnog turizma kroz partnerstva te stalnim unapređivanjem znanja, vještina i kompetencija dionika kulturnog turizma za razvoj proizvoda, poduzetništvo u turizmu i pružanje kvalitetne usluge. U svrhu realizacije tih strateških ciljeva definirano je pet programskih područja i 16 mjera koje se moraju realizirati. Programska područja čine razvoj infrastrukture kulturnog turizma, razvoj proizvoda, marketing, partnerstvo i edukacija.
Akcijski plan za kulturni turizam nastao je u suradnji Ministarstva turizma, Ministarstva kulture te Instituta za turizam, kako bi doprinio postizanju globalne prepoznatljivosti na turističkom tržištu, tržišnom repozicioniranju s destinacije sunca i mora prema ponudi raznovrsnih autentičnih sadržaja i doživljaja, vremenskom proširenju i geografskoj disperziji turističke potražnje, te bogaćenju proizvodnog portfelja turizma kako bi se povećao broj turističkih dolazaka i turistička potrošnja.
FOTO:HINA
FOTO: HINA
FOTO: HINA
Najave