Dimenzije i uzroci krize medija

Objavljujemo još dva radna materijala iz Nacionalnog izvještaja o medijima koji je Ministarstvo kulture pripremilo kao podlogu za javnu raspravu o novoj medijskoj politici. Radni materijali 2 i 3 donose sažet prikaz dubine kriznih procesa koji su doveli do gubitka oko polovice novinarskih

radnih mjesta i proporcionalnog smanjenja broja vijesti, odnosno javno-informativne i demokratske funkcije hrvatskih medija.
     Publike tradicionalnih medija se smanjuju, prodaja opada već šestu godinu zaredom. Prosječni broj prodanih dnevnih novina se doslovce prepolovio, tako da je 2013. godine iznosio nešto manje od 300 tisuća primjeraka dnevno. To se odražava i na potrošnju oglašivača, koja je od 2008. do 2012. godine smanjena sa dvije na manje od 1,4 milijarde kuna godišnje, tako da je ukupni godišnji promet hrvatskih medija u istom razdoblju pao s 5,8 milijardi na 3,9 milijardi kuna. Mnogi pokazatelji, međutim, upozoravaju da to nije posljedica samo ekonomskih i tehnoloških promjena.

     Radne materijale za raspravu o medijskoj politici možete pročitati, odnosno preuzeti ovdje.