„U šest desetljeća postojanja Splitskog ljeta bilo je iznimno važno napraviti festival koji će imati svoj prepoznatljivi lokalni ali i regionalni mediteranski identitet i koji se postupno digao na mjesto nacionalnog festivala“ – rekla je ministrica kulture dr. sc. Andrea Zlatar Violić prilikom svečanoga otvaranja
60. Splitskog ljeta na Peristilu 14. srpnja, nastavivši kako je „Tih 60 godina raslo do one točke kada sljedeći korak treba biti – postanimo međunarodni festival ne zato da bismo izgubili ono što je lokalno, nego međunarodni festival znači podići svoje estetske razine.“
Snimio: Nenad Stanić
Ministrica je istaknula i važnost kulturnog turizma. „Ako izmaknemo iz ovog grada njegovu kulturnu baštinu, tradiciju, estetske nivoe koji su veći od onih koje sada imamo ˗ ako izmaknemo te ciljeve, neće biti ništa od razvoja grada i (Split) će biti samo jedan od onih gradova na Mediteranu koji nisu uspjeli održati ravnotežu", rekla je spomenivši pri tom i Ultra Europa festival elektronske glazbe koji se drugu godinu za redom održava u Splitu u srpnju u danima uoči Splitskog ljeta. „Ultra festival i Splitsko ljeto dva su lica ovoga grada koji jesu trenutačno u opreci, ali ne moraju biti“ – poručila je Andrea Zlatar Violić.
Festival je otvorio i gradonačelnik Splita Ivo Baldasar, izaslanik visokog pokrovitelja predsjednika Republike Ive Josipovića, koji je rekao kako je carski trg Peristil, na kojem su se u vrijeme Dioklecijana održavale priredbe slične Splitskom ljetu, ponovno oživio zahvaljujući upravo Splitskom ljetu.
„Zahvaljujem svima onima koji su utkali sebe u 60 splitskih ljeta“ ˗ istaknuo je Baldasar.
Festivalsku su zastavu podignule operna primadona Biserka Cvejić, koja je i sama tumačila ulogu Amneris u
Aidi, i baletna umjetnica Anči Mladinić koja je nastupala u
Aidi na prvom Splitskom ljetu 1954. godine te redatelj Ante Jelaska.
Svečanom premijerom Verdijeve opere
Aida pod ravnanjem maestra Nikše Bareze i u režiji Dražena Siriščevića započelo je program 60. Splitskog ljeta. Naslovna uloga u ovogodišnjoj premijeri
Aide povjerena je Kristini Kolar, a uz nju su nastupili Kamen Čanev, Ivica Čikeš, Elena Cassian, Carmelo Corrado Caruso, Lucijano Batinić, Ivan Lazar, Vinko Maroević i Špiro Boban te Zbor, Orkestar i Balet splitskog HNK-a i Puhački orkestar iz Imotskoga. Scenograf predstave je Slaven Raos, kostimograf Juraj Zigman, koreografi Oskar Harmoš i Dinko Bogdanić, oblikovatelj svjetla Zoran Milanović, a zborovođa Nina Cossetto.
Opera Aida je sa 112 dosadašnjih prikazivanja najizvođenija, najposjećenija i najprepoznatljivija predstava u šezdesetogodišnjoj povijesti Splitskog ljeta. Aidu se smatra zaštitnim znakom Splitskog ljeta i do sada je taj festival čak 19 puta otvaran izvedbom te predstave.
Prva
Aida postavljena je na Peristilu 1954. godine, tom izvedbom ravnao je idejni pokretač Splitskog ljeta maestro Silvio Bombardeli a režirao je Stanko Gašparević.
Tijekom 32 dana trajanja Splitskog ljeta publika će na gradskim pozornicama te pod otvorenim nebom moći vidjeti više od 50 glazbenih i dramskih djela, koncerata i izložaba među kojima i pet premijera.
Uvertira otvaranja 60. Splitskog ljeta bila je otvaranje izložbe argentinskog slikara Antonia Seguia u palači Milesi, a osobno je i nazočio i Seguia za kojeg je rečeno da je jedan od najvećih južnoameričkih živućih umjetnika. (HINA/MK)
Najave